Nieuwe beplanting aquarium


Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
78
Leeftijd
48
Hallo allemaal,

Aankomende week komen mijn planten binnen voor het inrichten van mijn aquarium incl. Easylife Profito voeding + easystart.

Mijn aquarium is nu nog niet gevuld maar wel voorzien van alle techniek, bodem, hout en stenen.

Wat zou het beste zijn in deze:

- Planten eerst plaatsen en daarna het aquarium vullen met toevoeging van easylife en easystart
- Eerst vullen met water en dan planten + toevoeging

Ik neig zelf naar de eerste oplossing gezien dit makkelijker gaat
20210501_105435.jpg
 
Ik vul altijd eerst de bak en zet dan de planten erin. Het is ook maar net wat je prettig vindt denk ik en voor het vullen kun je een bakje eronder gebruiken waardoor het zand niet zo opstuift.
 
De meeste van de aquariumplanten in onze bakken zijn moerasplanten. Vergeet dus de bodemvoeding niet. Easylife profito is geschikt voor de waterkolom voeding maar mist nitraat en fosfaat, ook belangrijk voor je planten. Dat Easystart zou ik helemaal niet gebruiken. Je bak een vier of vier in laten draaien maakt het gebruik van al die middeltjes overbodig.
 
Ik heb zelf een tussenweg gedaan. De epifyten en mossen heb ik eerst op de hardscape gelijmd en geplaatst. Daarna half gevuld met water ongeveer en de planten in de bodem geplaatst (hoefde ik niet tot mijn oksels in het water voor het plaatsen šŸ˜‚ ) en daarna verder afgevuld.

Voor de planten in de grond heb ik kleibolletjes bij geplaatst als bodemvoeding. En verder doseer ik vloeibare plantenvoeding in het water.
 

Terug
Bovenaan