S
Sterrekind
Guest
ILoveAnimals zei:@sterrekind.
Ik zie nergens dat die verschillende factoren met elkaar in aanraking worden gebracht in dit topic,jij wel?
Geen idee wat je vraag is, sorry 🙂
ILoveAnimals zei:@sterrekind.
Ik zie nergens dat die verschillende factoren met elkaar in aanraking worden gebracht in dit topic,jij wel?
Sterrekind zei:Wat betreft de bakmaat
Ik ben begonnen met een Rio 240 en 10 discussen. TOen ik ze kocht waren ze ongeveer een cm of 5 groot, ik wilde ze zelf optrekken tot volwassen vissen ( ze zijn inmiddels volwassen en behoorlijk aan de maat)
Binnen 6 maanden heb ik een dubbel zo grote bak aangeschaft, mijn vissen hebben het in de rio prima gedaan, met een om de dag verversingsbeleid van minstens 50%.
Ik ben dus het bewijs dat het kan, MAAR als je de mogelijkheid hebt om gelijk te starten met een grotere bak dan zou ik dat zeker doen. Ik zou het zelf ook niet meer op die manier doen, wetende wat ik nu weet. Ik heb niet zozeer problemen gehad met de vissen, maar wel met het fatsoenlijk op peil houden van mijn water, ik had veel last van blauw-alg, dit ten gevolge van een verstoorde nitraat-fosfaat balans.
De belasting op je water is echt enorm zwaar dus de mensen die zeggen dat je het niet moet doen hebben wel een punt. Het kan maar het is absoluut niet optimaal.
Op het moment dat je de nieuwe vissen bijplaatst behandel je direkt het aquarium waarin de vissen komen met een gecombineerde dosis FMC en nifurpirinol.
Dus... 1,5 ml FMC op 100 liter water + de aangewezen dosis nifurpirinol (Bactopur-direct van Sera of Furanol van JBL)
op dag 3 met alleen FMC nadoseren en op dag 5 verversen .
Maar nogmaals quarantaine verdient de voorkeur, maar het is ook dan verstandig om FMC en nifurpirinol in huis te hebben.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.