Wat is er nieuw

Nieuwe discusvis aangeschaft, kobalt en turquoise

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Afgelopen zaterdag naar de Rifwachter geweest en daar twee mooie vissen uitgezocht die in de toekomst bij gezet gaan worden. Als dit goed gaat dan komen er uiteindelijk nog twee Altum Flora's bij en is de groep compleet.

Voor nu eerst wat foto's van de nieuwe vissen, ik vond het erg lastig om te kiezen,maar uiteindelijk gegaan voor deze twee. Geen idee of het mannen of vrouwen zijn, ik vermoed twee vrouwen maar dat is puur op basis van gevoel en een klein gokje ivm de afgeronde rugvin. Ik weet niet hoe oud ze zijn, ze zijn ongeveer net zo groot als de discussen die ik al had, alleen zijn de vinstralen langer en de ogen iets groter, ik vermoed dus dat ze iets ouder zijn maar minder te snaaien hebben gekregen.

De eerste dag wilden ze allebei helemaal niets, ze waren enorm gestressed, maar gisterenmiddag hebben ze allebei al gegeten, hetzij heel stiekem als niemand keek, en nu vallen ze gewoon aan op het voer net als hun vrienden in de grote bak. Ze zitten nog in quarantaine, ik hoop ze daar over een week of zes uit te halen.

Mocht een van de kenners iets op of aan te merken hebben of tips hebben waar ik echt goed op moet letten dan hoor ik het graag. Ook de niet kenner is uiteraard welkom om commentaar te leveren 😀

Hieronder eerst de Solid Turquoise. Prachtig dier, nog wat donker van de stress ( en stom, de quarantainebak staat op een zwarte ondergrond, duidelijk dat de vissen hier veel donkerder op kleuren. Vanmiddag bij verversen schuiven we er een licht vel papier onder. Vinden ze denk ik wel prettig.

WD5MXUbIu_opkamnzNG0fto_HXsc0cog.jpeg

( en helaas pindakaas, lelijk snoertje er bij op de foto haha)

Hier de Kobalt, ook een erg mooi dier, en irl veel meer donkerpaars=blauw als op de foto.

Alvast bedankt voor het kijken en eventueel commentaar!

Ik heb geen verstand van q periodes dus daar kan ik je niet bij helpen maar wat ik wem kan zeggen is dat het hele mooie discussen zijn 😀
Zullen straks zeker mooi in het aquarium passen 😀

Dank je wel!

Mooi in conditie maar inderdaad iets van een achterstand. Oog is iets aan de grote kant maar m.i. absoluut niet storend. Kunnen nog schitterende jongens worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan