Nieuwe externe filter


CasperW

Member
Lid geworden
28 januari 2021
Berichten
7
Hoi, ik wil een nieuwe filter kopen ik heb op het moment een interne filter maar die maak veel lawaai en het aquarium staat op mijn slaapkamer dus mijn vraag is wat is eem stille externe filter voor mijn freplast dubai 120 is 240 Liter

Mvg Casper
 
240 liter op een slaapkamer stil filteren is een hele klus.
Het enige filter wat ik op een slaapkamer zou durven neer te zetten is een eheim experience 250 , maar voor 240 liter is deze aan de krappe kant.
 
Potfilter van jbl of eheim. Maar iedere pomp maakt geluid. Kastje er omheen is dus zeker in een slaapkamer belangrijk
 
240 liter op een slaapkamer stil filteren is een hele klus.
Het enige filter wat ik op een slaapkamer zou durven neer te zetten is een eheim experience 250 , maar voor 240 liter is deze aan de krappe kant.
Je kunt er 2 nemen natuurlijk, maar of 't daar stiller van wordt..
Een intern filter vind ik sowieso al niks voor zo'n grote bak, maar een bak van dat formaat geruisloos filteren op je slaapkamer is inderdaad een uitdaging, de meeste filters hoor je wel een beetje als alle andere geluiden 's nachts wegvallen.
 
Ik heb naast de bank een Rio 125 met een eheim experience 250 , en die is echt stil.
Ik zit er vaak 50cm van af.
Pomp staat zelfs zonder demping op de kast bodem.

Aan de andere kant van de kamer staat een rio350 met een jbl e1502 en een biomaster 600 ( voorheen een jbl e902 ipv biomaster) en alle 3 maken een hoop lawaai met geluids demping.

Mijn e902 maakt zeker meer geluid dan 2x een exp 250.
 
Maar hoe vaak zit je op de bank met 0,0 andere geluiden? Da's vaak toch anders dan je slaapkamer. Ik geloof meteen dat de Exp250 erg stil is hoor, daar niet van.
 
Vaak genoeg om mij te storen aan mijn Rio 350 haha
 
Als wekker? :LOL:

Gekkigheid, jbl maakt prima filters.
Maar stil kan ik ze niet noemen.
 
Als wekker? :LOL:

Gekkigheid, jbl maakt prima filters.
Maar stil kan ik ze niet noemen.
Dan heb je het niet getroffen. Ik heb er twee; een JBL 902 en een JBL 1502 die in onze huiskamer draait. En zeker in de huiskamer wil ik geen herrie van een filter. Maar we horen het ding dan ook niet.
 
Ik moet soms echt gaan staan luisteren of mijn e702 wel staat te draaien. (Andersom: als de uitstroom minder wordt, hoor ik dat niet maar moet ik echt even goed in de bak kijken om te zien of ik wat zaken moet schoonmaken).
 
1x nieuwe kop op de 1502 , 1 keer een nieuwe rotor in mijn 902.
Maakte niks uit met het geluid jammer genoeg.
Vandaar dat ik hier niet naast zou willen slapen.
 

Terug
Bovenaan