Nieuwe forum gebruiker


Teun Eilander

New member
Lid geworden
28 augustus 2023
Berichten
0
Leeftijd
40
Hallo allemaal,

Ik ben samen met mijn dochter van 10 jaar een aquarium aan het opstarten. We hebben een 70 liter aquarium van SuperFish. We hebben vandaag een voedingsbodem en zwart grind geplaatst en een aantal plantjes gepoot. Nu gaan we 2 weken wachten om het water voor te bereiden zodat er tropische visjes in kunnen.
 
Welkom Teun! Wordt vast een leuk project samen! Heb je al een idee welke visjes jullie zouden willen? Overigens zou ik persoonlijk 3 a 4 weken wachten in plaats van 2 om net wat meer tijd te geven aan de bacteriën en het filter om in te draaien, better safe than sorry;))
 
Welkom @Teun Eilander - Teun en dochter.

Allebei heel veel succes en plezier gewenst met jullie hobby. De eerste gouden tip heb je al gekregen.

Mijn tip, meelezen, mee vragen, mee leren. Op dit forum zijn gedreven mensen actief met veel ervaring om ook jullie hobby waar nodig te helpen slagen zonder winstoogmerk.

Suuk 6 alle 2.!!
 
Hallo, bedankt voor de tip. Dit is wat er gezegd werd in de winkel vandaar. Maar inderdaad beter safe than sorry. We weten nog niet precies welke visjes. We vinden de neon tetra en de guppy leuk. En daarbij een pantser meerval ofzo. Misschien zijn hier mensen net tips?
 
Ik zou om te beginnen dit topic vooral als welkom topic gebruiken.

En voor jullie aquarium zou ik als advies geven. Maak daarvoor een topic met een pakkende titel.
Dan blijft het mooi overzichtelijk. Met tekst en foto's van bijvoorbeeld de planten, gebruikt filter. Wenslijst vissen.

*Edit*

Wel een vraagje, komen jullie uit Nederland. Kan verschil maken in water.
En als er iemand zegt LFS dan betekent dat Local Fish Store. :)
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan