Wat is er nieuw

nieuwe gezelschapsbak 1.30x40x40 (L3ct3r)

• Onderwerp starter Onderwerp starter L3ct3r
  • Startdatum Startdatum
dat van kleibolletjes had ik al ergens gelezen.
ik ga hem gewoon wat in de gaten houden, de plant zelf ziet er niet slecht uit trouwens

mijn andere echinodurus (tellanus denk ik) is wel al lekker aangeslagen.
Elk plukje dat ik geplant had heeft al een uitloper.

@ Marcel hij is ook wel echt ruim als ik ervoor sta 😀
ik doseer atm 15/1.5 nitraat fosfaat, maar de oplospoeders.

Inderdaad wat kleibollen er bij kan geen kwaad, aangezien de Echinodorus zijn voeding vooral via de bodem opneemt.

En de Cabomba weet ik niet, maar kan het zijn dat het daar soms donkerder is?

nee exact evenveel licht, wat het vreemd maakt.
de rechter cabomba is de rode variant, de linker is gewoon groene cabomba en deze begint maar niet 🙂

aan de linkerkant komt de co2 ook in het water, dus als rechts genoeg co2 zit, links waarschijnlijk ook

De rechtse cabomba, is dat een piauhyensis/furcata? Zitten er daar kleibollen in de buurt in de grond?
Valt me wel op dat de internodi�n van de rechter cabomba best lang zijn als ik het goed zie. Dan groeit 'ie weliswaar als een speer, maar is het ook een teken van minder licht dan 'ie zou wensen.

~ Ivo

ik heb overal wel wat bolletjes bijsteken..
ik kan mijn licht nog verhogen, hij draait nu nog niet op het maximum.
zal zo vlug even een foto maken dan kun je het beter inschatten, je bedoeld da bladafstand tussen 2 kroontjes? (het jargon kan indeerdaad wat beter hiero 🙂 )

@ivo even de pakbon erbij genomen en het is inderdaad Cabomba piauhyensis

398144_0_82_img_9877.jpg

849687_0_82_img_9878.jpg

lijkt me in orde? Durf het niet met zekerheid te zeggen
enkel nog niet helemaal volgroeit denk ik

na een periode nog eens een foto uploaden.
rechterkant heb ik zaterdag gesnoeid zodat het iets frisser, niet per s� mooier 🙂, oogt.
de cabomba in het midden is helemaal weggekwijnd, vind het nog steeds vreemd. Er staan wel nog wat stompjes maar ze willen maar niet groeien.

Mn corys wroeten ze er nu en dan nog eens uit, wat het ook niet ten goede zal komen vrees ik.
of kunnen ze zoals waterpest ook als drijfplant?

Ik heb zoals, ik denk, seabait op de eerste pagina zei de ludwiga weggehaald uit het midden en links achter voor mijn rotala geplaatst want anders zou er al niks meer te zien zijn geweest.

het plantje in het midden van voor (moeilijke naam, begint met een A. reecki) zit nog in de bovenwatervorm want hij is nog steeds wat lelijk als je van dichtbij kijkt. Hij reageert echter wel op de dag-nacht cyclus, dus ik heb nog steeds hoop dat hij erbovenop komt.

Stilletjes aan ook aan het kijken voor mijn visbestand uit te breiden en kan wel wat hulp gebruiken, dus wie zich geroepen voelt: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1624002

beelden zeggen uiteraard meer dan woorden 😀
getrokken met de gsm van de buurman, makkelijker en scherper dan ik het met het (dure) fototoestel van mijn vriendin doe hahahaha

189Ql591drd3QGHirxIdXWncuPBpJYK7.jpeg

voor het eerst geprobeerd bewoners te fotograferen.
het glas aan de buitenkant mocht properder zie ik nu 😀

xKHTCaz76sD__RzNxLFPF0f-VoLEuohR.jpeg

3 dagen geleden de knoop doorgehakt: 25 nieuwe bewoners 🙂
Geen enkele vis verloren bij het verhuizen van de winkel naar hier 😀

SJ6wNSadV2CeCkU-vKKtIWDvkd3QI6IW.jpeg

gaaf!
wat lijkt je bak groot trouwens, lijkt veel groter dan 1.30

Zoals eerder aangegeven je krijgt geen spijt van je nieuwe vissen 🙂 je bak lijkt inderdaad groter dan dat hij is.

Lekker veel voeren en regelmatige verversen 😉

hehe ik hoop het mss 😀

beetje gezichtsbedrog omdat de hoofgte en diepte maar 40 zijn. Ik kan bv geen maanvissen houden ondaks deze lengte 😛

ik voor ze nu levende fruitvliegjes, 1x per dag.
Ze eten wel hevig, arme corys 🙂

iemand een idee als springstaartjes ook als levend voer kunnen dienen? Google laat me in de steek.

een probleem, ik zag net een visje op zijn zij liggen, iemand enig idee wat dat kan zijn?
na een tijdje (-1minuut) zwom hij gewoon verder.
iets me me zorgen over te maken of niet?

rechtstreeks no2 en nh4 getest met druppels, hier ligt het probleem niet

edit: zie hem nog steeds verdwaasd rondzwemmen, zwemt nu en dan tegen iets..
vertoond geen uiterlijk eigenaardigheden...

of kan ik best een topic hierover aanmaken?

Soms gebeurd het gewoon door eventueel stress van voeren of andere factoren zolang het maar niet bij meer in eens gebeurd zou ik me niet te druk maken. Springstaartjes zou het niet durven zeggen maar vooral lekker blijven doorvoeren met fruitvliegjes en diepvries (watervlooien,muggenlarven wit/rood) dan komt het helemaal goed met ze

ik had wel net eten gegeven.

Diepvriesvoer heb ik nog niet, maar heb wel 2 soorten vlokvoer van 'voer voor vis' vandaag aangekregen.
Diepvriesvoer echt noodzakelijk? Want heb ook nog blokjes gedroogde tubifix, artemia en mixpur (sera)
Watervlooien kan ik normaal ook vers aankomen dacht ik.

mocht diepvriesvoer echt nodig zijn ga ik morgen wel een pakje halen 🙂

het visje doet nog steeds vreemd, het lijkt alsof hij niet omhoog kan zwemmen, is er iets wat ik kan doen?
Hij zwemt overal tegen en enkel over de bodem

Klein beetje met de indeling geschoven 🙂
Het visje is er trouwens bovenop gekomen.

871891_0_82_img_0064.jpg

483687_0_82_img_0066.jpg

411373_0_82_img_0068.jpg

563386_0_82_img_0067.jpg

tnx Mark! 🙂

Beetje afwezig geweest op het forum, maar in het weekend de bak even opgefrist.

ook heb ik 2 visjes verloren.
Degene die boven aangehaald werd en een tweede. Hij had een stuk uit zijn staartvin OF de staartvin was genetisch misvormd. IPV een V was de bovenste 'flap wat korter.

een scherpe cory was me al eens gelukt, nu heb ik na 45 min een redelijk scherpe zalm geschoten.
Niet zo simpel 😀

u3FN0jm9yDoEfgPaMu-EBPiZuMTwUsT2.jpeg

u3FN0jm9yDoEfgPaMu-EBPiZuMTwUsT2.jpeg

Mooi he die diamantzalmen 🙂 blijf ze leuk vinden..

Ziet er goed uit jongen! :thumbs:

Diamantzalmen zijn echt prachtig. Dit filmpje weleens gezien?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan