nieuwe guppen hier...


tcw82

Member
Lid geworden
29 maart 2023
Berichten
15
Leeftijd
42
Hallo, even voorstellen, we hebben sinds een maandje een 60 liter bak met 10 (helaas nu nog 8, dat is ook een beetje de reden van registeren) guppen.
commercieel gekocht.
De bak is voorzien van een filterpompje en een led strip (weet niet zeker hoe streng de regels over merken etc. zijn, het is een "juweel" van een bak.

Bij dit aquarium zit zelfs een "doel": onze zoontje (6) kennis laten maken met verzorgen, leven, dood, etc.
we zijn allemaal allergische aangelegd, dus een bakwater leek ons de beste keuze.

ik ga kort na dit bericht een berichtje plaatsen in het gedeelte waar guppies thuis horen. Probleem is dat 2 (en nu mogelijk een 3e) gup eerst lusteloos werden, dan onder een hoek van 45 graden gaan hangen en de vinnen langzaam lijken te verdwijnen. hieronder een plaatje dat lijkt op wat we hier zien.

ziekten-bij-zoetwatervis-740x433.jpg
 
Welkom! Super leuk voor je kleine en wat jammer dat er nu guppen uitvallen. Heb je je aquarium ingedraaid en wat zijn je waterwaardes?
 
Welkom! Super leuk voor je kleine en wat jammer dat er nu guppen uitvallen. Heb je je aquarium ingedraaid en wat zijn je waterwaardes?
Ik heb mijn vraag in het "ziekenhuis" gesteld met alle informatie uit de diagnose vragenlijst.

Ik heb het aquarium opgezet met alles in 1 keer. En dat kan dus niet. (Zal wel moderne tijd zijn:LOL::LOL:, vroeger ook meerdere guppie bakken gehad, die waren niet zo kieskeurig...)

De kleine vind het mooi, afscheid nemen, hopelijk ook de geboorte als het lukt van nieuwe guppen... Eerst maar de nitriet naar beneden.
 
Ja ik kwam hem ook al tegen. Lekker flink verversen idd! En een scheutje jodium vrije zout in t water helpt bij de schadelijke effecten van nitriet. Veel succes!
 
Ik heb mijn vraag in het "ziekenhuis" gesteld met alle informatie uit de diagnose vragenlijst.

Ik heb het aquarium opgezet met alles in 1 keer. En dat kan dus niet. (Zal wel moderne tijd zijn:LOL::LOL:, vroeger ook meerdere guppie bakken gehad, die waren niet zo kieskeurig...)

De kleine vind het mooi, afscheid nemen, hopelijk ook de geboorte als het lukt van nieuwe guppen... Eerst maar de nitriet naar beneden.
Jongere ervaren meer stress tegenwoordig vroeger was het heel anders 😆 je hebt verschillende opstart methodes waar fish-in-cycle er 1 van is. Met een groot genoeg aquarium en goed filter is dat wel te doen. Als je maar geen massa vis in 1 keer toevoegd.

Een aquarium wat zonder vissen is opgestart gaat weer schommelen na het toevoegen van vissen dus in theorie maakt het niet zo uit. De schommelingen zijn kleiner en het risico is minder groot op hele hoge pieken. Maar het is nogsteeds te doen in deze moderne tijd. Als je het water maar goed schoon houdt 😄
 

Terug
Bovenaan