niels boogaard
Well-known member
- Lid geworden
- 31 augustus 2016
- Leeftijd
- 24
Nu ik van visbestand ga veranderen en dit minder kosten oplevert dan verwacht en het budget ook nogal is gestegen, leek het mij een goed idee mijn inrichting ook maar eens te veranderen. Dit kan dan in de tijd gebeuren dat de oude vissen weggaan en de nieuwe erin komen.
Het totale budget is zo'n 200 euro. hiervan gaat ongeveer 75 af voor de vissen. dus dan blijft er nog 125 euro over.
in mijn aquarium staat in de linker hoek een rots van 30/20/25 cm die vast is gekit. de kleuren zijn wit met zwarte strepen en vlekken en natuurlijk wat verkleuring door algen. deze rots blijft erin staan.
er ligt ook zwart grind op de bodem, en dat houd ik er het liefst ook in.
het visbestand wat erin zit is als volgt:
12 Paracheirodon innesi
6 Carnegiella strigata
4 Apistorgramma agassizii double red
1 L074
mijn bak is trouwens 80/30/40 cm
ik heb geen idee wat ik ervan moet maken.
het moet in ieder geval geen overstroomd bos of zoiets worden.
ik hou wel van een redelijke beplanting, maar het moet ook geen Hollandse plantenbak worden.
voor de rest moet er wat hout in komen voor de L-nummer.
ook moet het niet al te moeilijk schoon te maken zijn.
ik vind aquascapen best leuk en mooi maar nog nooit is het gelukt om het een maand lang mooi te houden dat betekend dat de planten ook makkelijk te houden moeten zijn.
ik gebruik geen voedingsbodem.
als plantenvoeding gebruik ik vloeibare CO2, easy life profito en kleitabletjes. volgens mij allemaal van het merk easy life.
hier volgen een paar inrichtingen van internet die wel bij mij in de smaak vallen.
Het totale budget is zo'n 200 euro. hiervan gaat ongeveer 75 af voor de vissen. dus dan blijft er nog 125 euro over.
in mijn aquarium staat in de linker hoek een rots van 30/20/25 cm die vast is gekit. de kleuren zijn wit met zwarte strepen en vlekken en natuurlijk wat verkleuring door algen. deze rots blijft erin staan.
er ligt ook zwart grind op de bodem, en dat houd ik er het liefst ook in.
het visbestand wat erin zit is als volgt:
12 Paracheirodon innesi
6 Carnegiella strigata
4 Apistorgramma agassizii double red
1 L074
mijn bak is trouwens 80/30/40 cm
ik heb geen idee wat ik ervan moet maken.
het moet in ieder geval geen overstroomd bos of zoiets worden.
ik hou wel van een redelijke beplanting, maar het moet ook geen Hollandse plantenbak worden.
voor de rest moet er wat hout in komen voor de L-nummer.
ook moet het niet al te moeilijk schoon te maken zijn.
ik vind aquascapen best leuk en mooi maar nog nooit is het gelukt om het een maand lang mooi te houden dat betekend dat de planten ook makkelijk te houden moeten zijn.
ik gebruik geen voedingsbodem.
als plantenvoeding gebruik ik vloeibare CO2, easy life profito en kleitabletjes. volgens mij allemaal van het merk easy life.
hier volgen een paar inrichtingen van internet die wel bij mij in de smaak vallen.