nieuwe maanvissen toevoegen


Jelle Touwen

Well-known member
Lid geworden
11 maart 2013
Berichten
1,899
Locatie
wageningen
Hallo allemaal,

Ik heb nu 6 maanvissen in mijn bak zitten. 3 red backs en 3 koeien. Ze zijn ongeveer 14-18 cm hoog. Nu zijn er gister bij de LFS blauwe maanvissen binnengekomen van 6-8 cm hoog. Ik zou graag in plaats van een van de koeien 2 blauwe maanvissen doen. Op die manier hou ik een koppel (lelijke) koeien over, 3 red backs, en dan dus 2 blauwen. Zou dit gaan of worden die nieuwen de hele bak door gejaagd door de andere 5?
 
Uiteraard komt er een pikorde, manen zijn vechters de baas wil de baas blijven.
 
Dat snap ik, Dat zal vast ook een paar dagen duren. Maar hebben die kleintjes een kans om ook grote maanvissen te worden en genoeg eten binnen te krijgen. of worden ze omdat ze zo klein zijn voortdurend in een hoekje gehouden=
 
Ook kleintjes kunnen groot zijn. Je kunt op meerdere plakken tegelijk voeren, dat breekt de aandacht.
 
Ok, dan ga ik het vrijdag proberen. Als iemand nog idee�n heeft hoor ik het graag.
 
De blauwe vorm blijft kleiner dan een gewone Maanvis.
 
Jelle, ik zou je aanraden om voor ��n soort maanvis soort te gaan. Je hebt nu momenteel de red backs. Dus ik zou er dan nog 3 red backs erbij halen. Als je kiest voor zowel de Koi's, de blauwe en de Redbacks, dan ben ik bang dat het onnatuurlijk gaat ogen.

In de bak die hebt hebt, heb ik dus 8 Pt. red shoulders gehouden. Doordat ik dezelfde soort had, oogde het gelijk rustiger en in balans. Zodra je meerdere kleurslagen en kweekvormen erbij gaat plaatsen word het alleen maar onrustiger. Daarnaast heb je kans op kruisingen. Helaas zie je dat al teveel in de aquarium handel.
 
Die koeien kan ik helaas niet allemaal weg doen omdat mijn vriendin die zo mooi vind. De blauwen vind ik iets mooier dan de kois, dus vond ik het een goede deal er een te ruilen voor 2 blauwen.
 
Elders geef je al aan dat je je bak soms TE druk vindt ogen, is het dan wel verstandig om er juist 1 vis extra bij te plaatsen? Grote kans dat je je er dan nog meer aan gaat storen.
 
Maanvissen ook kleintjes kun je er prima bijzetten, heb hier manen ter grote van 10 eurocent bij geplaatst.
Bij Nanays van 20 cm geen enkel probleem maar hoe groot is je bak
 
de bak is 1.60-50-50, fijn dat dat kan, dan ga ik kijken hoe de mogelijkheden verder zijn met mijn huidige bestand en welke vissen ruimte moeten gaan maken.
 
Als jij een bestand wilt van verschillende varianten Manen moet je het gewoon doen, jij moet er naar kijken.
En het vrouwtje ook als zij de koeien mooi vindt,lekker laten zitten kijk eens naar sommige toverballen Discus bakken
 
Ja precies, plan is nu het koppel koeien houden, ��n koeien vrouw er uit. 2 blauwen er bij. En de red backs aanvullen naar 4. Dan hebben we ieder 4 maanvissen.
 

Terug
Bovenaan