nieuwe onbekende vissen.


R

rtempert

Guest
Hallo,

Wie kan mij helpen met de Identificatie van deze 2 onderstaande vissen?
heb paar weken geleden een nieuwe bak gekocht incl visinhoud. waaronder deze 2 dus. kan er zelf niet echt achterkomen welk soort oid het zijn.

(1)
788982rtempert_0_82_leo.jpg


(2)
927393rtempert_0_82_onbekend.jpg


Alvast bedankt!
 
Vis 2 lijkt me een Pelvicachromis pulcher oftewel een kersenbuik maar de eerste heb ik geen flauw idee van.
 
Die eerste lijkt wel een brakwatervis, qua uiterlijk dan.
 
Ik denk dat het ook een soort cichlide achtig iets is.
 
Monocirrhus polyacanthus. Nanderbaars.

Roofvis, Alleen bij Grote gelijke vissen.


Monocirrhus polyacanthus (South American Leaf Fish, Amazon Leaf ...


Monocirrhus polyacanthus. South American Leaf Fish, Amazon Leaf Fish.
Classification. Polycentridae. Distribution. Brazil, Peru, Venezuela, Colombia,
Bolivia.
www.seriouslyfish.com/species/monocirrhus-polyacanthus/
 
Is dat geen polycentrus schomburgkii op de eerste foto ?
 
Ik denk dat het geen 1 van beiden is eerlijk gezegd.

Ik blijf relatief zeker dat het een brakwatervis ofzo is.

Want die die bertus zegt lijkt op mestaal net op een blad en deze heeft geen scherpe bek en is gevlekt lijkt me.
En shakur weet ik niet zo zeker want de foto is niet zo heel duidelijk.

Zijn achterste lijkt heel kort op de foto.
 
Denk toch echt dat ik er niet ver naast zit 100provent ckr weet ik natuurlijk nooit maar ahchterste lijkt kort door dat de staart in een knik zit zo lijkt op de foto
 
Ctenopoma sp., dat is volgens mij de eerste vis. Welke presieze soort het is weet ik niet.
De tweede is een Pelvicachromis sp., het zou inderdaad een P. pulcher kunnen zijn, maar daar kan ik geen zekerheid over geven.
 
Wat shakur zegt of het is Ctenopoma acutirostre..

Moeilijk te zien aan de tekening.
 
het kon nog wel eens de polycentrus schomburgkii zijn, als ik zo een beetje google. heeft inderdaad een zeer korte achterkant, en heeft zeer grote ogen.
hier nog paar nieuwe foto's :

565973rtempert_0_82_vis.jpg


873293rtempert_0_82_vis1.jpg
 
lijkt toch de leopard Ctenopoma.
 
de Ctenopoma acutirostre lijkt er wel sprekend op zeg! 99% zeker lijkt het me nu dat hij/zij ontmaskerd is!

alleen kan ik er nu zo snel geen informatie over vinden op Wikipedia over warmte van het water en dergelijke.
en met welke vissen hij kan in de bak, hij zit dus nu samen met de Pelvicachromis pulcher, 1 maanvis, 4 regenboog vissen (zoals te zien op de 3e foto), 2 platty's, 4 dwerggoeramie's.
 
Oog ziet er iig niet best uit als je het mij vraagt... is het andere oog ook zo wazig en bol?
 
Staat ook op aquavisie dat ze zeer snel ziek kunnen worden.
 
Heeft de vis overigens een Popeye ???
 
@Seabait : nee alleen zijn linkeroog kijk je inderdaad wazig op. Rechteroog ziet er vele malen beter uit. maar even aankijken of er nog wat veranderd/gebeurd.

@AadMec : Popeye?
 
Ja of z'n oog uitpuilt / opbolt ???
Misschien vergis ik me (ken de vis niet)
 
rtempert zei:
@Seabait : nee alleen zijn linkeroog kijk je inderdaad wazig op. Rechteroog ziet er vele malen beter uit. maar even aankijken of er nog wat veranderd/gebeurd.

Zou proberen of het nog te behandelen is want gaat h'm zeker verliezen zo en kan ook naar het andere oog overgaan,lijkt al of het weefsel rond het oog ook naar buiten staat en wijst op een ver stadium van popeye.
 
Oh sorry John, zie nu dat jij er al over begonnen was !!!
 
Hahahaha klopt !!!! Moet inderdaad naar die winkel. Misschien heb ik ook wel Popeye?????

On topic : Zou wel zonde zijn van deze prachtige vis.
 
inderdaad! vind hem ook prachtig. misschien wel de topper uit de bak haha.
wat mij wel opvalt is dat hij zeer veel te zien is samen met de kersenbuik.
schiet me trouwens nu wel te binnen dat de vrouw het erover had waar ik het spul heb opgehaald : dat hij uit het water was gesprongen en op de grond was gevallen. (2wk geleden oid) dus is wel een val van +/- 120cm.
wat zou ik hier eventueel nog aan kunnen doen, mocht hij ''popeye'' hebben.
 
Vaak een interne bacteriele infectie (veelal door slechter waterwaarden) maar het kan natuurlijk beschadigd zijn.
Ik zou Bactopur proberen. Maar het is wel al ver volgens mij,
Andere meningen ????
 
Ik meen eens in een boekje over ziektes gelezen te hebben dat het ook een voorbode (of eerste teken) van buikwaterzucht kan ('kan', niet 'hoeft') zijn.

~ Ivo
 
Heb zelf mijn regenboog met popeye een zoutbadje gegeven en zorgen dat het aquariumwater schoon is, niet te veel zweefvuil. Is vanzelf weer overgegaan. Maar kan ook veroorzaakt worden door bijv. parasieten, infectie etc etc. middelen als bactopur worden geadviseerd.
 

Terug
Bovenaan