S
Sjeff
Guest
Hallo allemaal,
Mijn aquarium begint eindelijk weer een beetje bij te komen. Alle planten leken dood te gaan (veel zijn dit ook gegaan), maar nu wil ik dus voordat ik opnieuw planten ga kopen eerst even goed orienteren. Ik ben planten voeding toe gaan voeden op advies van forumbezoekers. Begonnen met EasyCarbo en Profito en nu lijken de meeste planten wel beter te gaan leven.
Huidige planten bestand:
Limnobium laevigatum (Erg toegetakeld, maar begint weer aan te sterken)
Staurogyne repens (Erg toegetakeld nog)
Ludwigia palustris (Erg toegetakeld nog, denk niet meer te redden)
Cryptocoryne wendtii (Doet het goed)
Bleheri (Doet het goed)
Javamos op steen (Doet het goed)
Vallisneria americana (Doet het goed, schiet als een malle nieuwe scheuten uit de grond)
Javavaren (Doet het goed)
3 x Onbekend (zie foto, foto is OUD!)
Ik begreep dat sommige planten voeding uit het water halen en sommige dan weer uit de grond. Het is nogal wat gevraagd maar ben erg benieuwd hoe dat met mijn planten zit.
Zouden jullie adviseren om de huidige planten hier en daar terug te laten komen of wat nieuwe planten toe te voegen?
Ik hoor graag van jullie! PB mag ook uiteraard 😀
Gr, Jeffrey
Mijn aquarium begint eindelijk weer een beetje bij te komen. Alle planten leken dood te gaan (veel zijn dit ook gegaan), maar nu wil ik dus voordat ik opnieuw planten ga kopen eerst even goed orienteren. Ik ben planten voeding toe gaan voeden op advies van forumbezoekers. Begonnen met EasyCarbo en Profito en nu lijken de meeste planten wel beter te gaan leven.
Huidige planten bestand:
Limnobium laevigatum (Erg toegetakeld, maar begint weer aan te sterken)
Staurogyne repens (Erg toegetakeld nog)
Ludwigia palustris (Erg toegetakeld nog, denk niet meer te redden)
Cryptocoryne wendtii (Doet het goed)
Bleheri (Doet het goed)
Javamos op steen (Doet het goed)
Vallisneria americana (Doet het goed, schiet als een malle nieuwe scheuten uit de grond)
Javavaren (Doet het goed)
3 x Onbekend (zie foto, foto is OUD!)
Ik begreep dat sommige planten voeding uit het water halen en sommige dan weer uit de grond. Het is nogal wat gevraagd maar ben erg benieuwd hoe dat met mijn planten zit.
Zouden jullie adviseren om de huidige planten hier en daar terug te laten komen of wat nieuwe planten toe te voegen?
Ik hoor graag van jullie! PB mag ook uiteraard 😀
Gr, Jeffrey