Wat is er nieuw

Nieuwe planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter VissenIlona
  • Startdatum Startdatum
V

VissenIlona

Guest
Hoi!

Als je nieuwe planten koopt en in een aquarium zet, is het dan eigenlijk werkelijk normaal dat eerst alle bladeren afvallen en de plant minder mooi wordt om daarna weer te gaan groeien?
Ik heb het ooit ergens gelezen, maar ik weet niet of het wel betrouwbare informatie was en waar ik het gelezen heb.

Wel heb ik die ervaring. Net weer een nieuw plantje en helaas lijken alle grotere bladeren er langzaam af te vallen (eerst heel dun te worden), maar het plantje zelf gaat niet dood, lijkt het.

Mijn vraag dus: is dat iets algemeens?
Groetjes!

Klopt. 🙂 Veel planten worden bovenwater (emers) gekweekt en als jij ze onderwater (submers) plaatst, veranderen ze naar hun onderwater vorm.

Dat verklaart veel! Dan gok ik dat ik aan het begin van m'n aquariumhobby wel eens wat te snel planten heb weggegooid. Geduld is niet mijn sterkste kant 😉 Tegenwoordig gaat het wel ietsjes beter, haha.

Snel groeiers nemen...die doen het gewoon een stuk beter dan planten met bladeren 🙂 is mijn ervaring

Ook een boel planten zoals de Braziliaanse Klimop wordt dacht ik emers gekweekt.
Hier waren dar dikke grote bladeren en die vielen ook er eerst af om daarna nieuwe bladeren aan te maken.
Ik heb ook niet zo veel geduld zegt men weleens, maar ja je hebt weinig keus denk ik.,
Maar als ze eenmaal goed aanslaan dan heb je ook vaak wel weer een mooie plant in je bak.

Meeste planten heb ik altijd bekomen van mede liefhebbers. Dan heb je dat probleem niet.

Nee dat is een voordeel als je bij andere mensen met een aquarium ze koopt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan