nieuwe poging


M

Michello777

Guest
Hoi allemaal,

ik heb in het verleden al meerdere malen een aquarium gehad en ben steeds gestopt door teleurstelling. Vaak waren algen het probleem. Maar het blijft kriebelen en dus toch maar weer een nieuwe poging. Ik heb nu een 175l bak ( netto zon 130l schat ik) met redelijk wat planten en niet teveel vis. (schooltje van 15 zwarte fantoomzalmen, 5 dwerg harnasmeervallen en 2 diamantgourami's goud. Ondertussen 5 weken verder, bruine alg gehad maar ondertussen weer helemaal verdwenen, voor een groot deel door de dwergharnasmeervallen! so far so good ;-)
 
Welkom...

Ik begin meteen met de vraag ben je ervaren met Aquariums zoals planten voeding en Co2 en filter werking ?
En hoe groot is je aquarium en welke type filter gebruik je met welk filtermedium ?
We zijn echt niet nieuwschierig hoor :D
 
hoi edje,

het aquarium is 70x50x50. Ik heb er een voedingsbodem in én doe er nu sinds een week ook 1/3 dosering easy life profito er bij. ik voeg geen co2 toe maar heb er voor gekozen om de lampen niet te lang aan te zetten (zo'n 8,25 uur) Er zit een extern filter op (eheim experience 250) met het standaard filtermatteriaal wat er bij zit bij de koop (laag groffe blauwe sponsen+laag witte korrels+fijne witte spons)
 
Succes!! Uiteindelijk ga jij de alg de baas worden!! Veel plezier met je aquarium, ben benieuwd naar een foto.
 
Welkom :)
 
Welkom op het forum.
 

Terug
Bovenaan