Nieuwe pomp - Garnalen aquarium


Arasazi

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2012
Berichten
151
Mijn oude Eheim Classic 150 begint letterlijk uit elkaar te vallen en dus heb ik een nieuwe pomp nodig voor mijn garnalenaquarium, Dennerle Cube 30L.

Hieronder een foto van de bak. De Classic 150 die er nu opzit is qua stroming voldoende, mag eventueel nog iets sterker, maar uiteraard niet zo sterk dat de (vuur)garnalen door de bak vliegen. Heb eventueel koppelkraantjes om de flow wat af te knijpen.

Er zit co2 op, geef bemesting (vooral voor het naaldgras) en licht is een Twinstar S.

Wat voor pompen zouden jullie aanraden om naar te kijken? Ben niet echt heel erg aan een budget gebonden zolang het geen excessieve bedragen zijn. ;)

image.jpg
 
@Cornelius jij had mij de vorige aangeraden om deze op de bak te zetten, heb je misschien tips voor een vervanger?
 
Een eenvoudige sponsfilter, nadeel is dat dat wel meer ruimte inneemt in je bak die er overigens prachtig uitziet !
 
Iedergeval geen binnenfilter.
Je hebt nu 150 l/u op een 30L bakje, dat zou dus een Classic 250 (l/u) kunnen worden of een Eden 501 (300 l/u)
Een HOB filter kan ook. Ikzelf heb een Denerle Scapers Flow (300 l/u) op een 25 liter bakje en dat is perfect.


Je bakje ziet er goed uit, je mag alleen je gras wel eens maaienšŸ˜
 
Bij de Classic 250 wordt wel 440l/u aangeven, is dat niet teveel? En moet ik de nieuwe filter nog laten indraaien of kan ik in principe wat van het oude filtermateriaal erin doen en dat is voldoende?

En ja dat grasmaaienā€¦ Knip de langste scheuten wel af, maar bij echt maaien, knip ik ook de garnalen doormidden. ;)
 
Op een 30 liter vindt ik dat allemaal wat veel en je kan evt [weer] aan een 2211 denken.
 
Lijkt me wat te groot denk ik.
Trouwens wel een mooie optie zo'n hangfiltertje zou die kleinste Aquael Versamax Mini niet groot genoeg zijn voor een 30L bakje ?
 
Zover ik weet had oud lid Ton altijd de 501 op een 30 liter met garnalen en dat ging prima.
 

Terug
Bovenaan