Wat is er nieuw

Nieuwe pomp maakt herrie!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thomass
  • Startdatum Startdatum
T

Thomass

Guest
Hoi, heb net een nieuwe pomp geïnstalleerd maar hij maakt heel veel herrie, en water geluid. Het geluid van stromend water. Best hard, is dit normaal in het begin en gaat dit over bijvoorbeeld een uur weer weg?

Ik denk dat je filter nog vol lucht zit en dat je daardoor water hoort.

Ja ik heb die knop al super vaak in gedrukt en het filter op en neer bewogen maar nog steeds

Update: watergeluid is iets minder...... alleen bromt hij heel hard😅volgensmij is dit bij ieder filter zo dus dan maar isoleren

Een filter is als een vrouw, in het begin maakt ze lawaai maar later wordt dit minder.... 😉 Hier krijg ik last mee dus vergeet die zin maar. (Gekheid natuurlijk.) Je filter vormt na verloop van tijd een wat glibberige substantie in je rotorhuis wat maakt dat de herrie aanzienlijk afneemt. Dat duurt gewoonlijk een paar dagen.

Een filter is als een vrouw, in het begin maakt ze lawaai maar later wordt dit minder.... 😉 Hier krijg ik last mee dus vergeet die zin maar. (Gekheid natuurlijk.) Je filter vormt na verloop van tijd een wat glibberige substantie in je rotorhuis wat maakt dat de herrie aanzienlijk afneemt. Dat duurt gewoonlijk een paar dagen.

Haha oke😅 dat nog eventjes afzien vannacht 😂 even wachten en misschien nog isoleren, heb dat met mijn eheim prof 2 ook gedaan en die is daardoor 100% stil

Er zat bij; keramische pijpjes( vervang ik binnenkort door sera siporax), bioballen( vervang ik ook door siporax) en de witte en blauwe filterwat/mat. Ik heb alles erin gedaan behalve de bioballen. Dus 1 mandje is leeg

Haha oke😅 dat nog eventjes afzien vannacht 😂 even wachten en misschien nog isoleren, heb dat met mijn eheim prof 2 ook gedaan en die is daardoor 100% stil
Ik ken trouwens dit merk niet maar er wordt aangegeven dat het ding fluisterstil zou moeten zijn, zo lees ik in de omschrijving.

Ik ken trouwens dit merk niet maar er wordt aangegeven dat het ding fluisterstil zou moeten zijn, zo lees ik in de omschrijving.

Ja precies en dat is hij niet, misschien zoals je ook al aangaf over een paar dagen

Een filter is als een vrouw, in het begin maakt ze lawaai maar later wordt dit minder.
Volgens mij zit je op een verkeerd forum :DD :DD

Dat ze zeggen dat ze stil zijn is logisch want als ze schrijven dat ze lawaai maken dan koopt niemand dat filter meer. Misschien helpt het nog om hem wat te kantelen.
Dat doe ik vaak ook even bij de JBL 1502.

Volgens mij zit je op een verkeerd forum :DD :DD

Dat ze zeggen dat ze stil zijn is logisch want als ze schrijven dat ze lawaai maken dan koopt niemand dat filter meer. Misschien helpt het nog om hem wat te kantelen.
Dat doe ik vaak ook even bij de JBL 1502.

Oke, dus de filter schuin in het kastje zetten?

Een beetje de trabant (auto) onder de filters, ronduit bagger

Haha ik wacht dan nog heel even af met het geluid, is ook maar de 2e pomp hoor, is niet mn officiële pomp dat is een eheim

Haha okeeee😅 hij heeft een flinke stroming dus dat is goed, als hij verder gewoon doet wat een pomp moet doen vind ik het best

Jbl e1502 heeft ook een goede stroming.

Maar indd als hij het goed doet. Dan kunnen wij adviseren maar dan is jouw ervaring wat telt

Jbl e1502 heeft ook een goede stroming.

Maar indd als hij het goed doet. Dan kunnen wij adviseren maar dan is jouw ervaring wat telt

Dat is waar, bedankt voor alle reacties en ik wacht af😆

Ik weet niet of jouw filter ook zo geconstrueerd is als mijn JBL, maar wat kan helpen is om er voor te zorgen dat er geen lucht in de pot meer staat. Mijn filter heeft de motor bovenop die ik er af kan halen waarna ik dus de pot met de mandjes voor me heb. Die volgieten met water, motor er weer op koppelen en goed op gang brengen met de hand. Dan pas de stekker er in om de motor aan te zetten.

Ik weet niet of jouw filter ook zo geconstrueerd is als mijn JBL, maar wat kan helpen is om er voor te zorgen dat er geen lucht in de pot meer staat. Mijn filter heeft de motor bovenop die ik er af kan halen waarna ik dus de pot met de mandjes voor me heb. Die volgieten met water, motor er weer op koppelen en goed op gang brengen met de hand. Dan pas de stekker er in om de motor aan te zetten.

Yep heb ik al gedaan😆

Haha okeeee😅 hij heeft een flinke stroming dus dat is goed, als hij verder gewoon doet wat een pomp moet doen vind ik het best
Nou ja, hij is nog nieuw en naar ik mag aannemen zit er garantie op. Persoonlijk ken ik het merk niet maar de reacties hier beloven weinig goeds. Gezien de herrie dit het ding maakt, wat het volgens de omschrijving niet zou mogen doen, kan je na een paar dagen het ding ruilen voor bijvoorbeeld een JBL of Eheim mocht e.e.a. niet verbeteren.

Schijnen idd niet hele beste filters te zijn..
Weet niet of de onderdelen al beter te verkrijgen zijn, maar dat is ook nog wel een dingetje

Nou ja, hij is nog nieuw en naar ik mag aannemen zit er garantie op. Persoonlijk ken ik het merk niet maar de reacties hier beloven weinig goeds. Gezien de herrie dit het ding maakt, wat het volgens de omschrijving niet zou mogen doen, kan je na een paar dagen het ding ruilen voor bijvoorbeeld een JBL of Eheim mocht e.e.a. niet verbeteren.

Heb ook voor deze pomp gekozen omdat ik ivm corona bijna geen werk meer heb en dus bijna geen geld meer verdien. Een dure pomp zit er niet in.....

Heb hem gisteren geïsoleerd en nu is hij wel stil

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan