Nieuwe pomp


J

Joey9411

Guest
Hallo allemaal

Ik heb een vraag vandaag is me nieuw pomp binnen gekomen
Nu wil ik deze zo snel mogelijk gebruiken

Ik heb nog geen vissen in de aquarium kan ik dan gelijk de oude pomp weg doen en deze een +/- een week in laten draaie en als me waardes goed zijn beginnen aan het vis bestand of moet ik langer wachten ?

De bio ballen zet ik wel over van de oude pomp naar de nieuwe

Graag hoor ik jullie mening

Mvg
 
Ik zou de complete inhoud van je oude pomp overzetten in je nieuwe pomp.Dan behoud je de aanwezige bacteriën en kan je gewoon doorstarten.
Hou de oude pomp ( mits niet kapot ) een tijdje standbye
 
Ik kan helaas niet de gehele inhoud overzetten omdat de oude filters een stuk kleiner zijn dan die van de nieuwe pomp
 
Dit word ook lastig omdat ik totaal geen ruimte voor in de uitsparingen
 
Als je de bio ballen overzet heb je al een goed begin, hoe lang draaide het kleine filter al?
 
Oke +/- 2 weken
 
Ik denk als je daar dan nog 2 weken mee doordraait het wel goed zou moeten zijn, in je bodem groeien nu ook al bacteriën.
 
Oke gaan we dat doen bedankt voor de reactie allemaal
 
Idd gewoon een paar weken de tijd geven voor je vissen neemt.
Beter een tijdje naar een lege bak kijken dan een hoop problemen zien op te lossen!
 
Dat zijn wijze woorden van John :thumbs: kan je een hoop ergernis besparen.
 
Externe pomp? Hang je slangen toch ergens anders?
In plaats van door de gaten?
 
Dat kan natuurlijk ook nog, maar filtermateriaal overzetten en doordraaien kan ook goed, heb je meteen alle goede bacteriën in het nieuwe filter
 
Vanuit een klein filter in een grote filter komt hij tekort.
Gewoon er bij hangen en de kleine laten draaien.
Die bacterie komen er toch wel in.
 
Vanuit een klein filter in een grote filter komt hij tekort
De bak wordt sowieso nog ingedraaid, draait nu pas twee weken en er zit dus ook nog geen vis in
 
Laatst bewerkt:
Nou, wat zit je dan te zeuren ,man.

Ja ,jij.
 
Wie ik?
 
Het was gewoon een vraag omdst ik het niet wist of ik nu eigenlijk op nieuw moest indraaien of dat ik al die 2 weken kon meetellen

Bedankt voor de info !
 

Terug
Bovenaan