Wat is er nieuw

nieuwe rio 300 van tikki

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tikki
  • Startdatum Startdatum
T

Tikki

Guest
Nieuwe bak dus nieuw foto album.

446218_0_82_20160813_114244.jpg

Juist alles geplant en opgestart.
4x 54W T5 verlichting
CO2 nu op 90 bellen per minuut
Extern JBL e1501 greenline filter, 2 bakken met blauwe sponzen, 1 bak grove filterballen, 1 bak eheim substraat.

Prachtig! Erg mooi. Benieuwd hoe het eruit gaat zien als de planten gaan groeien 🙂

ziet er goed uit,,,90 bellen pm ,zegt me niet zo veel,,,,op welke ph wil je uitkomen?

succes,

ook pH alleen zegt niet zoveel: je wilt op zijn minst de bijbehorende KH weten.

Tikki, dat het allemaal lekker mag aanslaan 🙂

Mooi hoor zie er geweldig uit nu nog groeien 🙂 alleen co2 90 bellen pm is dat niet gelijk teveel van het goede ik ben begonnen op 40 bellen n zit nu op 80 na anderhalve week

Gr rick

Er staan vrij veel planten in, ook exemplaren die veel CO2 nodig hebben.
pH aan eind van de belichting en stoppen CO2 was 7 bij KH van ook 7. Dan kom je met je CO2 wel aardig uit.
En in dit stadium wat teveel geven maakt nog niet zo uit. Nu beter wat teveel dan te weinig. Straks met vissen erin wordt het iets anders. Maar zover zijn we nog niet.

Kleine update;
De meeste planten doen het uitstekend.
Enkel de Alternanthera reineckii "Mini`` ,die je of de foto niet ziet, heeft het niet gehaald. ook van het naaldgras ben ik nog niet overtuigd of dat de vestiging gaat overleven....
Ook enkele plukken van de Micranthemum monte carlo, in het midden tussen de stenen, vertonen glazige bladeren. Maar met wat geduld gaat die het wellicht toch nog redden.

Verder dagelijks doseren profito. CO2 inmiddels op 110 bellen per minuut. Indicator geeft groen aan.

Nu nog wachten tot die bacillen zich gevestigd hebben.

Wel bijzonder zeg. Zo'n roze aquarium.

De plantenvoeding zal nog niet optimaal zijn. Als er geen vissen in zitten, dan heb je geen Nitraat en Fosfaat.
Je CO2 instelling zal ook veranderen met vissen in je bak.

Beste allemaal,

Ik begin wat last te krijgen van draadalg. Op het totaaltje met name links onderin (bij de bodembedekkers) en op de stenen.
De CO2 indicator is groen, dus in theorie moet er voldoende CO2 zijn. Er zitten nog geen vissen in dus in ben van plan vannacht de CO2 even aan te laten om aan te zuren en even wat extra CO2 toe te voegen. Ik heb zoveel mogelijk verwijderd. Hebben jullie nog tips??

456225_0_82_20160819_193907.jpg

618487_0_82_20160819_193800.jpg

Dat roze is slechts de belichting van de foto :sorry:
In het echt is ie wit.

Waterwaarden;
Ph 7
KH 7
NO2, NH3; 0
PO4; 0

Feitelijk alles nog 0.....
Is nog vroeg.... Ik heb al wat voer verkruimeld. Ik het stiekem ook niet alle dode plantenresten verwijderd op de hoop wat vervuiling te creeren.
Ik heb in mijn andere bak nog een appel- en een puntslak, is het iets om die erin te doen?

De status na bijna 1 maand indraaien.

511844_0_82_20160901_1636241.jpg

Met name de planten links gaan als een trein.
Niet goed zichtbaar hier, maar wel wat last van bruinalg op de bladeren.
Ook wat last van draadalg maar dat wordt al wel minder met het opbouwen van de CO2.

Dezelfde bak, maar nieuwe indeling aan het maken.
Is een Rio300. Eronder een JBL e1501 Greenline met inline CO2 diffuser.
Erboven hangen 3 LED balken van AVP aqua met controller.

20180524_175401[2].jpg
20180524_180931[1].jpg
20180524_175401[2].jpg

Even ook jullie visie... Met of zonder het hout erin?

Ziet er leuk!
Zou het zonder hout doen en iets meer stenen😉 (hoewel, dit heeft ook wel wat:daisy:)

Edit, als je de stenen schuin zet, is het denk ik het mooist om ze allemaal dezelfde richting op te zetten🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan