Nieuwe start 80x80x110 Reef Tank


Heel erg gaaf! Is ook wel eens tijd voor wat levende wezens toch:D

Haha zeker weten!

Nu nog indraaien dus Roel. Tjee, hoe kom je met die hoogte fatsoenlijk bij de bodem?

Haha dat is de vraag.... ben met tooling bezig om het eea aan de bodem voor elkaar te krijgen.
 
Nou je hebt de rest van het jaar nog daarvoor gelukkig:D:D;). Wat tooling is dat is me niet bekend hoor:sorry:
 
Haha ja wat Mike zegt.... zelfs tools maken!
 
Maak je die enkel uit kunststof ? Ik zoek nog wat laser uitgebrand achtigs in staal :)
 
Maak je die enkel uit kunststof ? Ik zoek nog wat laser uitgebrand achtigs in staal :)
Metaal snijden zit niet standaard in het assortiment haha! Daarvoor kan je beter een bedrijf hebben want een CNC machine heeft.
 
Zooooo en we zijn weer een maandje verder. Door de drukte met de nieuwe webshop (Die 8 maart live gaat) heb ik helaas niet echt de tijd gehad voor de bak die het zou moeten verdienen maar het goede nieuws is dat ik NIET ga stoppen. Ik heb de laatste aanpassinfgen doorgevoerd zodat de bak eindelijk fulltime staat in te draaien. Heb een klein lek moeten dichten en een schot in de sump moeten bijplaatsen ivm microbubbels.

Voor de mensen die altijd al een zee aquarium hebben willen hebben staat er iets moois gepland voor het einde van dit jaar. Een nano dropoff tank waarmee je een kleine start kan gaan maken met de nadruk op "KLEIN". Het is een bakje voor een aantal kleine koraaltjes en wellicht een garnaaltje of 2 haha.



49564155_380855659126632_6979837668687347712_n.jpg


WhatsApp Image 2019-01-11 at 15.18.39.jpeg


WhatsApp Image 2019-03-04 at 16.16.17.jpeg


WhatsApp Image 2019-03-04 at 16.16.18.jpeg
 
Echt heel tof en jaloersmakend waar je allemaal mee bezig bent RoulHG. Ik hoop dat je webshop en bedrijf een giga succes worden! :thumbs:
 
Wow, die is mooi! Als ik jou was zou ik ook een zoetwater versie maken, daar is vast wel een markt voor!
 
Heel erg fraai Roel en wat voor techniek heb je hierbij gebruikt?
 
Het enige probleem bij zoetwater zal de bodem zijn want je hebt dan weinig oppervlag tenzij je de bovenste verdieping aanpast waardoor ook daar wat substraat kan liggen. Maar goed, zout is natuurlijk vele malen mooier he;)
 
Maar dan zou ik daar gewoon stenen of een soort opstaande rand oplijmen, substraat erop, of volstapelen of veel hout, mogelijkheden genoeg, John!
 
Maar dan zou ik daar gewoon stenen of een soort opstaande rand oplijmen, substraat erop, of volstapelen of veel hout, mogelijkheden genoeg, John!

Ja dat zou je inderdaad kunnen doen ja maar zonder die aanpassing word het lastig. Eigenlijk geldt dat ook voor de bodem bij het gebruik als zeewaterbakje maar daar is goed steen weer belangrijker.
 
Heel veel succes met de webshop Roel!
Hoeveel liter is het bakje eigenlijk?
 
Er zijn een paar opties. Roel is of in slaap gedommeld of in de bak gevallen en kan er niet meer uit of Roel heeft het zo druk met zn ontwerpen dat ie ons allemaal vergeet:'(:'(:'(;)
 
Er zijn een paar opties. Roel is of in slaap gedommeld of in de bak gevallen en kan er niet meer uit of Roel heeft het zo druk met zn ontwerpen dat ie ons allemaal vergeet:'(:'(:'(;)
Is optie 2 ben ik bang..
Zie wel een wat voorbij komen op vleesboek van RHG designs
 
Ik zie diverse nieuwe producten inderdaad maar niet echt foto s van de bak.
 
Ben hem nog niet tegen gekomen op marktplaats of zeewater forum zoals de voorgaande projecten :juggle::D:D
 
Hallo allemaal,

Allereerst mijn welgemeende excuses voor mijn afwezigheid de afgelopen tijd en natuurlijk het ontbreken van de updates. Ik kom hier met goed nieuws en slecht nieuws.....!

Mijn nieuwe business in het maatwerk leveren van zeewater artikelen is iets anders gelopen als verwacht.... naar in maart dan eindelijk van start te zijn gegaan met mijn webshop is het tot op de dag van vandaag niet bij te houden. Naast mijn huidige werk ben ik bijna elke avond/nacht bezig in mijn werkplaats om bestellingen klaar te maken die de deur uit moeten. Het slechte nieuws wat daarbij hoort is zoals sommige al wel gezien hebben, ik heb moeten stoppen met de opbouw. Naast mijn nieuwe onderneming RHG-Designs heb ik er daarnaast nog een andere onderneming overgenomen die mijn vrouw gaat runnnen, en dit brengt natuurlijk ook het nodige werk met zich mee.

Na logisch nadenken ben ik (samen met de vrouw) tot de conclusie gekomen dat wanneer ik de bak zou kunnen afronden ik totaal geen tijd zou hebben voor onderhoud en niks is slechter als een slecht onderhouden zeewater aquarium.

Nu liggen er verschillende bouw tekeningen klaar voor een nieuwe woning waarbij er een "klein" bakje geplaatst gaat worden welke door een externe leverancier geplaatst en opgestart zal gaan worden. (Ik brand niet nogmaals mijn vingers is het tijd steken in de techniek om vervolgens weer te moeten stoppen.)

Zoals ik al aangaf heeft RHG-Designs een flinke start gemaakt en tel ik na ongeveer 2/3 maanden al ongeveer 560 orders welke verwerkt zijn. Er staat nog zoveel te gebeuren en de vraag omtrent custom plexiglas items lijkt alleen maar te groeien daar er maar weinig te vinden is in de gehele EU. Maar daarbij gaat mijn netwerk op dit moment ook verder.... ik krijg verschillende orders uit de US, Hawai, Zweden, Brazilie,Griekenland en ga zo maar door.
Dit jaar zal ik ook te vinden zijn op Vivarium met een groot scala aan artikelen en producten!

Dus nogmaals bedankt voor alle leuke reacties en eens kom ik terug..... met een heeeeeel klein bakje.Er zal geregeld nog inloggen en het forum bespeuren omdat ik het altijd erg leuk heb gevonden. Succes allemaal en wellicht to snel!
 
Lijkt me gezellig Ton, leuk om eens wat mensen te zien!
Tja als je alleen maar werkt en nog in een werkplaats ook dan zie je weinig mensen :sorry::D:DGeintje:D
Mooi dat je opzet geslaagd is Roel en een verstandig besluit zeker bij zout water
succes gewenst en 1 ding vergeet niet te genieten beide en houd tijd over voor de kids:engel::D:D
 
Succes met de onderneming Roel en natuurlijk met de nieuwe woning en we spreken elkaar hier vast nog wel en anders wel op de ons beiden wel bekende wijze ;)
 
Jammer dat je geen tijd meer hebt om zelf met de hobby bezig te zijn maar leuk dat je zoveel orders krijgt.
 
Wauw, wat fantastisch dat je zo goed in de markt ligt, ehhh, de producten die je maakt dan heh ;)

Echt kei gaaf Roel!

Ik kom wel even aan bij je stand om een handje te schudden!
 

Terug
Bovenaan