Het staat al een tijdje op mijn lijstje, mijn huidige Juwel Rio180 te veranderen. Zo staat bij bak nu op een oude lage tafel, filter naast de tafel en de inrichting is al heel lang niet meer naar wens. Soms wil je gewoon veranderen na twee jaar.
Nu kwam ik de volgende bak tegen waar ik gelijk verliefd op was. Ik vind het een waanzinnig mooie lay-out:
Ik had nu een buitenkansje om een nog vrij nieuwe Juwel Rio180 met meubel te kopen voor een zacht prijsje (100 euro).
De oude haal ik leeg, en tegelijk vul ik de nieuwe. Eerst maar de bodem:
Wat ik moeilijk vind, is hoeveel steen heb ik nodig, hoeveel zand. En wat gebruik ik voor substraat onder de lavastenen?
En hoe kan ik het besten mijn huidige vissen huisvesten als ik aan de slag ga. Gewoon in een emmer?
En hoe doen jullie het met het kopen van kienhout, op één of andere manier vind ik nooit de stukken die ik in mijn hoofd heb... gaan jullie meerdere winkels af?
Als jullie tips of advies hebben, dan hoor ik het graag 🙂
Nu kwam ik de volgende bak tegen waar ik gelijk verliefd op was. Ik vind het een waanzinnig mooie lay-out:
Ik had nu een buitenkansje om een nog vrij nieuwe Juwel Rio180 met meubel te kopen voor een zacht prijsje (100 euro).
De oude haal ik leeg, en tegelijk vul ik de nieuwe. Eerst maar de bodem:
- IJslandse javastenen
- ADA Colorado zand als bodem (rechts)
- Substraat op link voor de stenen (iemand tips hiervoor)
- Microsorum pteropus (Javavaren)
- Microsorum windelov
- Cryptocoryne beckettii
- Anubias nana mini
- Bolbitis heudelotii
- Anubias nana yellow heart
- Microsorum pteropus petit
- Cryptocoryne beckettii "Viridifolia"
- Anubias nana pangolino
- Bucephalandra blue green
- Microsorum pteropus latifolia
- Vesicularia montagnei (Christmas mos)
Wat ik moeilijk vind, is hoeveel steen heb ik nodig, hoeveel zand. En wat gebruik ik voor substraat onder de lavastenen?
En hoe kan ik het besten mijn huidige vissen huisvesten als ik aan de slag ga. Gewoon in een emmer?
En hoe doen jullie het met het kopen van kienhout, op één of andere manier vind ik nooit de stukken die ik in mijn hoofd heb... gaan jullie meerdere winkels af?
Als jullie tips of advies hebben, dan hoor ik het graag 🙂