Wat is er nieuw

Nieuwe tank volledig ingedraaid (Maurice)

Maurice

New member
Lid geworden
6 september 2026
Leeftijd
52
Aqarium volledig ingedraaid .
Vissen zitten er nu een week in me co2 draait goed de verlichting wordt nog aangepast

Bijlagen

• IMG_3344.jpeg
    IMG_3344.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 34
Welkom! zie dat het je eerste bericht is. Ziet er leuk uit, zelf niet zo van de beeldjes, voor de rest :thumbs:

Update uitgevoerd van novolux 80 lampen naar een Twinstar 90 G gegaan . Wat een licht spectrum 👌🏻. Deze lamp met aanpassingen in de kap gemonteerd( hobby) werk.

Bijlagen

• IMG_3357.jpeg
    IMG_3357.jpeg
    305.9 KB · Weergaven: 29
  • IMG_3356.jpeg
    IMG_3356.jpeg
    4.5 MB · Weergaven: 29
Update uitgevoerd van novolux 80 lampen naar een Twinstar 90 G gegaan . Wat een licht spectrum 👌🏻. Deze lamp met aanpassingen in de kap gemonteerd( hobby) werk.

Het lijkt dat de grote hoeveelheid blauw licht voor dit optische verschil zorgt t.o.v. de novolux

Kan jij de kleuren afzonderlijk instellen van de Twinstar 90G ?

BIj de standaard G-line zijn de kleuren niet aan te passen.

De lichtfilosofie van deze lampen is heel verschillend denk ik. Die novolux geeft een beetje fletse, platgeslagen kleuren. Als je niet beter weet is dat prima. Ik denk dat veel lampen in de hobby van die kwaliteit zijn.

Twinstar (ook de G-line als ik het zo zie) is dan bijna weer een ander uiterste: minder witte LEDs, meer verzadigde kleuren. Ook een hogere kelvinwaarde inderdaad. Je zou kunnen zeggen dat beide lampen, op hun eigen manier, niet helemaal natuurlijk ogen. Persoonlijk heb ik wel liever de twinstar dan de novolux in dit geval. 🙂

Ik denk ook (kijkende naar mijn E-line) dat het er in het echt weer anders uit zal zien dan op een foto.

Nee dit is de normale G line alleen bij de pro versie kun je kleuren afzonderlijk regelen m.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan