Nieuwe verlichting voor zeeaquarium


C

Chilliewillie88

Guest
Een vraagje hier, ik heb sinds enige tijd een zeeaquarium draaien.

Betreft een bak met de volgende afmetingen: 180 x 70 x 70.

Momenteel hangt hier Odyssea T5 unit met 4 x 80W boven, aangevuld met nog witte LED-verlichting.

Er staan alleen eenvoudige lederkoralen in mijn bak en die doen het met deze verlichting ok. De TL buizen dienen echter binnenkort vervangen te worden en nu ben ik aan het overwegen om volledig over te schakelen op LED.

Ook zou ik in de toekomst ook wel wat moeilijkere koralen willen houden.

Wie kan mij iets aanraden?

PS: ik weet dat dit een duur grapje gaat worden, maar indien mogelijk kost het me liefst toch geen rib uit mijn lijf :)
 
Ik kan tweedehands led verlichting aankopen. Betreft verlichting van Aqua Ray. 4 lampen Ultra Reef White en 2 lampen Ocean Bleu.

De vraagprijs is ongeveer 1/3e van de nieuwprijs.

Iemand ervaring met deze lampen of los daarvan iets kan aanraden?
 
Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel meerdere keren een aquarium gezien met deze verlichting. Eigenlijk waren het altijd bakken met vooral vissen en wat anemonen en lederkoralen en geen steenkoralen (lps/sps).
Als het je doel is om steenkoraal te gaan houden dan moet je voor deze afmeting bak toch wel denken aan minimaal 500w aan LED verlichting waarvan zeker 60% van de verlichting blauw van kleur is.

Wat zijn de specificaties van deze aqua ray verlichting, dus hoeveel watt en de kleur?

Als deze LED niet voldoende is zou je ook de LED met je huidige 4x 80W T5 kunnen combineren.
 

Terug
Bovenaan