Nieuwe vijver 150L LEEK

  • Onderwerp starter David De Meulemeester
  • Startdatum

D

David De Meulemeester

Guest
Hoi, als complete leek ben ik in het vijvermileu gestapt, heb een 150L vijvertje gekregen en deze ingewerkt in bankirai, vijver zelf ga ik onderaan ook nog isoleren met isolatiewol, nu weet ik niet wat ik moet aanschaffen van filter en hoe ik moet beginnen met inrichting.. welke planten te gebruiken, eventuele behandelingsprodukten voor het water ,welke ondergrond enz.. hoop dat iemand met wat tips kan geven om mij op weg te helpen. Groeten David

3148805D-FD2B-4E6B-9703-3232780A75F5.jpeg
AFEF5C63-E950-4C7B-84BD-7ED0AED264E2.jpeg
 
Wat wil je met je vijver? Vooral planten, een kikkerpoel of een plek voor kleine subtropische vissen?

Behandelingsproducten voor het water heb je sowieso niet nodig, alleen een flink portie geduld :D:D
 
een doorstroomfilter is een goed idee.

een filter voor je vijver zorgt alleen maar voor wat waterbeweging een een microbe cultuur.

waterbeweging en zuurstof (planten) is een must.

je hebt van die doorstroomfilters met enkele kamers of meerdere. ook van die emmers en dat zou al zelfs meer als voldoende zijn voor 150 liter.
 
Voor zo'n vijver zou ik een Oase filtral uvc 1500 nemen. Dit is volgens mij de kleinste en dan kan je ook wat goudvissen oid erin houden als je dat zou willen. Wat mij betreft is UVC in zo'n kleine vijver een must. Ik heb zelf de 5000 gehad en mijn vijver van 2m3 was altijd helder en de waardes waren altijd goed. Dan nog een flexibele vijvermand met wat waterplanten en je bent volgens mij klaar. Succes.
 

Terug
Bovenaan