nieuwe vis verschuilt zich


M

Mickeymii

Guest
Sinds een maand heb ik 3 nieuwe discussen bij mijn oude groep geplaatst.
Dit is vanaf het begin heel goed gegaan. Iedereen at goed, zwom met de
groep, zag er goed uit etc. Maar sinds 2 dagen verschuilt een van de
nieuwe jongere vissen zich tussen het hout. Hij eet niet meer en komt
zelden van zijn plekje af. Hij is niet donker gekleurd maar heeft wel
donkere strepen. En vandaag zag ik dat hij ook witte ontlasting had.
De rest van de vissen is gezond en gedraagt zich normaal. Er is zelfs deze
week een paartje ontstaan dat druk bezig is.
Nu vroeg ik mij dus af of de vis echt ziek is (wormen, flagelatten?) of dat het iets sociaals binnen de groep is en dat de witte ontlasting door stress komt.

Waterwaardes zijn: NO3: 10, NO2: 0, GH: 8, KH: 3, PH: 6,8, Temperatuur: 29
 
Hoi...

Tja, dit is een duidelijk geval van het pispaaltje zijn, als hij zijn verticale strepen laat zien, is dat stress(stressbars)en waarschijnlijk komt ook die witte poep van de stress.
Op welke temp. zitten de vissen?
Een temp. verhoging(31 graden) is meestal de eerste hulp, dan gaat de stofwisseling sneller en zou die weer moeten gaan eten.
Pispaaltjes wisselen nogal eens van positie, dus houdt moed.
Ik heb n.l. hetzelfde gehad, en datzelfde advies heb ik van marcje1968 gehad, met een goed resultaat.

suc6

Gr. Rob.
 
Deze vis was eerst juist een van de dominantste van de 3 nieuwe. Hij joeg vaak achter een van de andere nieuwe aan en was het gulzigst met eten. Ik heb verder ook geen dominant gedrag tegenover deze vis gezien. Maar nu is dat blijkbaar ineens omgedraaid.

Ik heb de temperatuur zojuist verhoogd naar 31. Hopen dat hij hierdoor weer honger krijgt en hopen dat het geen ziekte is. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?
 
Ik heb het hier meegemaakt dat de dominanste het pispaaltje werd en andersom, ja,ja, discussen zijn rare beesten,(ze kunnen niet met en zonder elkaar) soms zat er nog geen dag tussen.

Als een discus altijd in een hoekje gaat zitten met ingeklapte vinnen, en erg donker wordt, dan zou ik mij pas zorgen gaan maken.

Wat voor discussen heb je? want sommige discussen kunnen niet donker worden.

Gr. Rob.
 
ik weet het niet zeker maar volgens mij is die vis een leopard skin. Hij is rood/bruin van kleur en heeft rode stippen.
De vinnen zitten niet ingeklapt en hij is gelukkig ook niet donker.
Ik wacht het nog een paar dagen af en dan zie ik wel weer verder.
 
Sorry,
Maar je koopt Discussen en je weet niet wat voor kleurslag het is :stom:
 

Terug
Bovenaan