Nieuwe visbestand Aquatlantis fusion 80


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hoi allemaal!

Ik zit nog in dubio voor een visbestand voor de herstart van de bak.

Het aquarium is een Aquatlantis fusion 80 (80x40x55 cm bruto 176 liter volgens Aquatlantis)

Huidige visbestand:

9 Corydoras Panda
1 Corydoras Trilineatus
1 Vuurneon
1 Vuurtetra
2 Ancistrus albino 144 M/V
2 Puber Ancistrus (waren er 6 4 zijn er verkocht deze 2 staan nog te koop voor wie interesse heeft)
2 Red Sakura garnalen (gaan niet terug in deze bak en wordt aangevuld in een andere bak)
8 baby appelslakken (wordt verdeeld onder de andere bakken, 2 appelslakken zullen in deze bak geplaatst worden.)

Nu wil ik de cory's en de ancistrussen in de bak houden. Ik zit met een dilemma betreft de vuurneon en de vuurtetra. Ik weet niet van wie ik een schooltje wil. Een schooltje van beide kan volgens mij niet? Een schooltje vuurtetra kan niet in een bak van 40x40x40 cm bruto 62 liter toch?

Voor de bovenlaag zoek ik ook nog vissen. Geen springers ivm 5 katten die sneller zijn dan ik 😅 dus geen ringbandjes of bijltjes. Ook geen betta, daar heb ik een aparte bak voor. Voor de rest sta ik open voor suggesties. Schooltje of koppeltje maakt niet uit.

Wie wil er met mij meedenken?

Hier de waterwaardes van ons kraanwater. Ik kan er geen touw aan vast knopen. pH snap ik nog net 🙈.

Schermafdruk_2021-03-03-21-32-30-867.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier ook zo’n 15 vuurtetra’s en tonen prachtig gedrag. Echt heel leuk om naar te kijken.
Voor de bovenste laag misschien een koppel/harem goerami?
 
Ik zit ook te dubben over een goerami. Ik vind honinggoerami's ontzettend leuk, alleen het probleem is een koppeltje te zoeken. Ik ben een paar jaar geleden een jaar bezig geweest om een vrouwtje te vinden en elke keer als ik dacht een vrouwtje te hebben bleek het weer een mannetje te zijn. Dwerggoerami's vind ik ook mooi, maar die hebben weer die ziekte en de andere goerami soorten zijn weer te groot voor deze bak. Het enige wat nog zou kunnen zijn de knorgoerami's. Of iemand moet zijn koppeltje honinggoerami's wegdoen wat zeker m/v is.
 
Ja dat is wel wat minder leuk,
Dan blijft er helaas niet zo veel over denk ik.
Als je een mooie school in de middenlaag hebt en een groepje cory’s op de bodem dan is het misschien niet nodig om nog een soortje voor de bovenlaag te nemen.
 
Ik zit ook te dubben over een goerami. Ik vind honinggoerami's ontzettend leuk, alleen het probleem is een koppeltje te zoeken. Ik ben een paar jaar geleden een jaar bezig geweest om een vrouwtje te vinden en elke keer als ik dacht een vrouwtje te hebben bleek het weer een mannetje te zijn. Dwerggoerami's vind ik ook mooi, maar die hebben weer die ziekte en de andere goerami soorten zijn weer te groot voor deze bak. Het enige wat nog zou kunnen zijn de knorgoerami's. Of iemand moet zijn koppeltje honinggoerami's wegdoen wat zeker m/v is.
Knorretjes zijn ook onwijs gaaf om te zien in de bak. Zwemmen niet alleen bovenin heb ik hier gemerkt en met een groepje van 5 heb je een leuk aantal in dit formaat. Veel meer zou ik er niet doen
 
Ringbanden vind ik in principe ook wel mooi, maar de ene zegt dat ze veel springen de ander zegt dat ze maar af en toe springen. Zullen ze veel springen met onderhoud in de bak of valt dat wel mee? Aangezien ik een aantal snel groeiende planten heb en regelmatig moet gaan snoeien. Ik heb ook gelezen dat ringbandjes een pH van 6/6,5 nodig hebben en de pH in mijn bak waarschijnlijk 7/7,5 zal zijn. Ik weet niet in hoeverre dit schadelijk is.

Hoeveel ringbandjes zou er in dit aquarium kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Zonder kap zou ik persoonlijk geen oppervlaktevissen houden. Heb ze nooit zien springen, maar heb een gesloten kap dus zo snel zie je dat ook niet. Zijn prachtige vissen en zou toch gaan voor een stuk of 10/15. Waren hier erg rustig en ook met onderhoud bleven ze rustig rondzwemmen

edit; met een constante ph zou ik me om de waterwaarden niet zo'n zorgen maken. Zolang ze, als je het mij vraagt, maar constant zijn.
 
Hier zit een kap op, dus dat is geen probleem. Ik zat alleen met springen tijdens onderhoud. Hier moet wel een kap op, want wij hebben een c. panda die nogal hoog omhoog schiet met ademhalen. Hij/zij stoot regelmatig zijn of haar hoofd 🙈😅😁

Maar ik heb een keuze uit

Boven:

10 ringbandsnoekjes 5M/5V?
Of
5 knorgoerami's 2M/3V?
Of
10 Afrikaanse blauwoogjes (net gekeken zien er ook wel leuk uit plus de waterwaardes passen)

Midden:

10 vuurneon
Of
15 vuurtetra's

Bodem:

De huidige 10 Corydoras

Door de hele bak:

De huidige 2 Ancistrus L144 1M/1V



Zou dit goed zijn of teveel vis?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou geen blauwoogjes nemen want gaan door heel de bak.
Als je vuurtetra's wil dan zou ik er minstens 20 nemen want zijn toch wel kleine visjes van lengte.

Dan zou ik gaan voor dit bestandje:

  • 5 knorgoerami
  • 20 vuurtetra
  • 10 corydoras
  • 2 L nummer 144
 
Ik ben toch voor de vuurtetra gegaan en heb er nu 15 in totaal. Ik ben heel de buurt afgegaan voor ringbandjes of knorgoerami's, maar die zijn hier in de buurt niet te vinden. Zaterdag nog een poging doen bij mijn oude lfs verduijn 76 kilometer verderop.

De vuurneon moet even wachten tot mijn Rio opgestart wordt binnenkort.

De 2 puber ancistrussen zijn verkocht dus pa en ma hebben weer rust nu alle kinderen de deur uit zijn.
 
Ik ben toch voor de vuurtetra gegaan en heb er nu 15 in totaal. Ik ben heel de buurt afgegaan voor ringbandjes of knorgoerami's, maar die zijn hier in de buurt niet te vinden. Zaterdag nog een poging doen bij mijn oude lfs verduijn 76 kilometer verderop.

De vuurneon moet even wachten tot mijn Rio opgestart wordt binnenkort.

De 2 puber ancistrussen zijn verkocht dus pa en ma hebben weer rust nu alle kinderen de deur uit zijn.
Wellicht even vooruit bellen? Dat ze ze kunnen reservern voor je
 
Ik zag dat Utaka knorgoerami's op de stocklist had staan. Die zit hier vlakbij zie ik net 🙈🙈🙈
 
Ik heb mij meer verdiept in de ringbandsnoekjes en ik lees dat ze liever een harem zijn. Kan ik dan niet beter 4 mannen en 6 vrouwen nemen ipv 5 mannen en 5 vrouwen?
 
Mannen naar mijn mening met 1 of 3+ en dan meer vrouwen dan mannen inderdaad. Zo is het paargedrag verdeeld. Zou dan gaan voor 4 om 7 inderdaad, vind oneven aantallen natuurlijker ogen (met deze aantallen)
 

Terug
Bovenaan