"Nieuwe"Vision 180 van Anja


A

Anja

Guest
Sinds anderhalve week hebben we weer een aquarium staan, dit maal een Vision 180. Het kriebelde al een tijdje om weer met een aquarium te beginnen. Dus toen deze voorbij kwam, heb ik de stap toch weer genomen.

Mijn bedoeling is om er een leuke, goed draaiende plantenbak van te maken.

De bodem bestaat uit heel fijn zwart grint, daaronder heb ik "Complete Substrate" gedaan van Tetra. Geprobeerd om wat makkelijk groeiende planten te kopen voor de opstart. Ze zitten er nu dus dik anderhalve week in en ze groeien goed en de kleuren worden steeds mooier. Hopelijk blijft dit zo gaan.

Er zwemmen inmiddels al drie gekregen Molly's in. De rest van het vissenbestand komt er als alles goed blijft gaan over twee weken in. Ben nog heel hard aan het denken wat dat gaat worden.

Maar nu de foto's, best lastig nog met de ronde voorkant. Maar het geeft alvast een idee, hopelijk komen er nog meer foto's hierna van een "b(l)oeiende" bak.

20170120_143346.jpg


20170128_173336_001.jpg


20170128_173520.jpg


20170131_103054.jpg


20170131_103114.jpg



Grtjs Anja
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er leuk uit maar voordat je meer vissen neemt zou ik hem wel 4 weken laten indraaien hoor. Die Anubia die mag niet met de wortelstok in de bodem overigens;). Deze zie ik op de laatste foto voor het hout staan.
 
Dank je Jessicapilon! Zou ik de Ajubia beter op het hout vast maken dan??? Zal de wortel in ieder geval wat naar boven halen.
 
Vaak bindt men deze planten op een stuk hout of steen inderdaad. Het belangrijkste is dus dat de wortelstok niet in de bodem staat.
 
Zo dan ?? Denk dat ze nog wel wat naar achteren mogen, maar even afwachten hoe de planten het gaan doen.

20170131_143415.jpg
 
Blijkt dat ik toch meer heb gekocht dan alleen maar plantjes. Inmiddels tientallen (of meer??) piep kleine slakjes. Ik kijk het heel even aan, maar denk dat ik er maar een paar anatome helena's bij ga doen. Is ook weer niet de bedoeling om straks een bak vol slakjes te hebben. Maar voor de opstart kunnen ze misschien nuttig zijn om de algen op te eten. Heb daar nog niet echt last van, maar dat kan natuurlijk zo veranderen. In ieder geval, leven in het aquarium :)
 

Terug
Bovenaan