nieuwe Vissen en garnalen ?


J

Jordy123

Guest
goedemorgen jongens , ik had eigenlijk hier al een topic open maar die is te lang geworden. Een paar weken terug ging het slecht met mijn aquarium. Ik had hout gekocht in een vissen winkel en het ging helemaal schimmelen in het aquarium. De schimmel was heel erg geworden. Alle garnalen waren boven water en sommige al uit het water door de schimmel. De meeste hadden het heelas niet overleefd. Ik had het aquarium verschoont en toen kwam de schimmel weer. Nu wist ik dat het lag aan die hout en had het aquarium weer verschoont zonder die hout... nu was het echt goed gekomen. Ik liet het een paar weken draaien en nu zitten de vuurgarnalen er weer in. Ik heb de doorzichtige in een andere bak nu zitten. De rode en oranje zitten nu in mijn nano cube 30. Alleen waren de rode vuurgarnalen weer zwanger van die doorzichtige.. er zwemmen nu al baby garnalen rond. Ik had laatst van mijn tante nieuwe vuurgarnalen gekregen en vissen. De nieuwe vuurgarnalen zijn echter rood tot donker rood van kleur ! Echt mooi, ik laat ook foto’s van mijn garnalen zien je ziet een rode ( huidige) en een donker rode ( nieuwe) En nu de vissen .. ik kreeg 5 Ruby tetra van mijn tante. Alleen ik weet niet of ze goed zitten in het aquarium. Wat ik direct hebt opgemerkt van deze vissen is dat ze razend snel kunnen zwemmen. Nu komt het .. ik heb met mijn eigen ogen gezien hoe deze vissen razend snel een baby garnaal opeten.. ze hebben geen kans om te ontsnappen. Vandaag lamp aangezet opeens zie ik dat een garnaal weer word opgegeten.. ik bedoel voordat het aquarium zonder die hout draaide waren er 4 baby guppen( 4 maanden oud en niet echt zo groot nog). Die konden de baby’s niet zo snel pakken omdat ze redelijk traag zijn. Maar deze vissen hebben volgens mij alle garnalen in het aquarium opgegeten. Ik heb een paar vragen ?

1. Ik had 4 rode vrouwelijke vuurgarnalen. Nu heb ik nieuwe garnalen erbij gekregen met een donker Rode kleur. Als deze garnalen samen nakomelingen krijgen, worden de nakomelingen dan rood ?

2. Is de bak te klein voor Ruby tetra ?

3. Is het verstandig om de Ruby tetra te verwijderen uit het aquarium? De opgegeten garnalen zouden oranje tot bleke garnalen worden.

Hier een paar foto’s :

Mijn aquarium toen het helemaal beschimmeld was:
806559D5-F7A0-4FCD-A848-A059A8EB0F3A.jpeg


Aquarium na het verschonen:

B96CFC49-ADCA-4EEC-974B-8D1F3F7110BE.jpeg





Mijn huidige mooie rode vuurgarnaal.

8B3271DA-7A24-49CB-AC80-72FE8155323C.png


Nieuwe donker Rode vuurgarnaal ( stuk of 11 ) :

04183AAB-6B8A-4CBF-B1E5-C531C39C2E1F.jpeg


Ruby tetra :

42801F4B-9588-4789-B55F-E5D04DFB245D.jpeg
 
Ik zou in dit bakje alleen maar garnalen houden want voor de visjes die je noemt is deze te klein. Hoelang draait de bak nu precies?
Wat in de bek van een vis past is in de regel een prooi.
 

Terug
Bovenaan