Wat is er nieuw

Nieuwe vissen gaan dood

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Panzerweerval fan
  • Startdatum Startdatum
Zand van de bouwmarkt had ik ook al eens, dat was het eerste zand wat ik kocht toen dit gedoe begon.
Hiermee kreeg ik heel veel kiezelalg, maar dat kon mede ook komen door onopgedroogde verf op terpentine bases.
Het moet zand zijn wat al langere tijd blootstaat aan lucht en water zodat het geen silicaat meer afgeeft.
Scherpzand of gebroken grind is de pest wat dat betreft denk ik, ook met stenen moet je oppassen had ik al eens gelezen.
Ik ga de achterwand ook vervangen, het kon ook nog wel eens amonia zijn wat in die acryl verf zat.
Veel te duur zo een achterwand trouwens in de winkel, ook voor dat zand vragen ze 30 euro voor een lullig zakje.
Volgens mij kun je ook rustig gewoon geel zand uit een meer gebruiken.
We zien wel weer.
 
Volgens mij praat jij onzin.

Kiezelag krijg je ook van wat erin het water zit. Daar zijn snelgroeiers voor.

Het moet zand zijn wat al langere tijd blootstaat aan lucht en water zodat het geen silicaat meer afgeeft. Onzin.

Volgens mij kun je ook rustig gewoon geel zand uit een meer gebruiken. .. Denk het niet. Slaat dicht, dan bodemrot.
Filterzand,1-2 mm. is goed.


Punt is gewoon, je wilt zo weinig mogenlijk uitgeven.
Nou, dat kan,maar dan geen aquarium nemen.
 
ja, ja, moet je nou net dat zeggen.
Ik heb net voor een achterwand 70 euro betaald om op zeker te gaan, en 10 euro voor zand.
Grof zwart zand waar jij het over hebt.
Punt is dat ik zag dat het zand reageerde op het water, als ik het omwoelde was het grijs wit en niet meer geel.
Ik was er van overtuigd dat het reageerde op het water waardoor silicaat afgegeven werd.
Het was bruine alg, en dat is toch kiezelalg ?
Feit is wel dat het water te lijden had van die onopgedroogde verf, dat kan ook mede oorzaak zijn, maar dat ik nooit met zekerheid zeggen.
Ik hoop dat je gelijk hebt en het dus nu beslist niet weer gebeurt.
 
Als jij een andere bak hebt niet.
Of goed schoon.
En een achterwand van 70 euro? Hoe groot is die dan?

Aquarium-achterwanden online kopen? | BESLIST.nl | Ruime keus!


BESLIST.nl | Goedkope aquarium-achterwanden online ...
www.beslist.nl/products/.../dieren_acce ... 5_4245394/



dat over de bodem,staat hier overal vermeld, Filterzand.
Of andere kleur.
 
Heb je het zand uberhaupt uitgespoeld? Zie ik je namelijk niets over schrijven en wat jij denkt dat die reactie is die je zag gebeuren was lijkt me eerder van allerlei stof etc. tussen het zand te komen.

~ Ivo
 
Ja, allemaal uitgespoeld.
De achterwanden waren 2 stuks van elk a 35 euro de stuk, bij de jumper gekocht.
Is het wel een normale prijs ? ik vind het ze zelf niet waard trouwens, geldklopperij vind ik het.
 
Hallo,daar was je toch zelf bij? toen je ze kocht?
 
inderdaad die van juwel zijn een pak goedkoper
 
Is een normale prijs zag ik al op het internet.
Die van Juwel was ook goedkoper per CM2 maar daar was ik dan ook 2 van nodig, en dan was ik duurder uit.
 
de juwel str kost bij zooplus toch maar 17.95 per stuk is 60 op 50
 
Tja, verdomme.
Weer de helft van het aanschaf bedrag door de neus geboord.
Ik heb de platen gewoon met het lijmpistool er in gelijmd, moet toch ook kunnen dacht ik.
Is het trouwens ook niet zo als je het aquarium voor de helft vult met het oude aquarium water dat je de bak sneller kunt opstarten en de vissen kunt plaatsen ?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan