Wat is er nieuw

Nieuwe vissen in 50x30x30 aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cyprinus carpio
  • Startdatum Startdatum
C

Cyprinus carpio

Guest
Hallo allemaal. ik heb een aantal vragen wat betreft een leuk visbestand voor mijn 50x30x30 aquarium. Ik wil hem namelijk opnieuw inrichten me redelijk wat planten en wat drijfplantjes. nou is mijn vraag welke vissen kan ik daar allemaal in kwijt? ik heb in mijn andere aquarium nog een kleine anistrus zitten die ik erin wil gaan doen. maar zou ik bijvoorbeeld eventueel nog een klein groepje cory's erin kunnen houden of moet de ancistrus er dan uit? ook wil ik vissen in de middelste en bovenste waterlaag. iemand een idee? bedankt alvast! Zit trouwens een filter in van 200liter per uur en een thermostaat 😉

Jou bakje is welaan de erg kleinekant. een Ancistrus die 15 wordt kan daar dus ook absoluutniet in ook vervuilt dezehet water nogal met zijn vele uitwerpselen.

Als je het bakje flink beplant een donkere achterwand en bodem geeft en wat drijfplanten dan zouden 12x Hyphessobrycon amandae of 15x een Boraras soort kunnen. Wat garnalen en eventueel een mooie slak en dat is het.

Dat filter is veelste sterk voor zon bakje (er zit netto misschien 40 liter water in) en dat zou ik dus niet doen. tenzij je van een golfslagbad houdt? 😉

Ik denk dat dat filter wel kan hoor, stroming zal vast wel te doen zijn. Op mijn aquarium van 200 liter heb ik een filter die 1500 liter per uur pompt, dit geeft ook geen golfslagbad. En op mijn aquarium van 50 liter had ik eentje welke 600 liter per uur pompte, ging uitstekend 🙂

Heb hier een filter van 400L/uur op een rekord 600 staan. Geeft een mooie stroming maar ook geen golfslagbad.

okee en kwa bodembewoners? bedoel zoveel vissen in de zelfde waterlaag lijkt me ook niet echt alles? lijkt me wel leuk om wat variatie te hebben, dan blijft de ancistrus maar in het grotere aquarium!

Is het niet mogelijk om een stuk of 5 barbus titteya te houden samen met 3 cory's?

Dat zijn beiden scholenvissen die je niet met 3 of 5 stuks houdt. Ook is Puntius titteya wel erg druk voor zo'n klein bakje. Kleiner dan 80 cm. zou ik ze met die reden niet houden.

wat voor vissen zijn dan mogelijk als bodembewoner? en eventueel nog een andere optie als de visjes die botia zei?

bedankt alvast 😉

Reken erop dat je het beter bij 1 (mini)vissoortje kan laten. Het is nou eenmaal een heel klein bakje en daar kan je niet veel mee. 1 school visjes en eventueel garnalen, that's it. Wil je meer opties, dan heb je een grotere bak nodig.

Misschien moeten twee wat kleiner blijvende soortjes wel kunnen.
Ik denk dan aan een zestal Epiplatys annulatus en een tiental Rasbora galaxy.

~ Ivo

Bedankt voor de info, die soorten lijken me erg leuke en interessante visjes! zijn ze makkelijk te verkrijgen?
en zou ik er eventueel nog 5 garnalen bij kunnen houden om toch wat op de bodem te hebben? bedankt voor de info iedereen!

Garnaaltjes kun je beter met een tiental beginnen.
Bij nader inzien denk ik dat 1 mannetje met 3 vrouwtjes Epiplatys annulatus ook al prima is, een zestal is misschien net wat te veel van het goede.

~ Ivo

Lijken me erg interessante visjes om te gaan houden. las dat ze zich tamelijk veel in de oppervlakte laag ophouden? vind ik wel erg leuk 🙂 de rasbora wil ik er zowiezo in hebben heel mooi visje bedankt voor de tip! maar ik begrijp er dus uit dat ik echt alleen garnalen op de bodem kan houden? en is 10 garnalen wel mogelijk met dat aantal vissen?

Garnalen vervuilen amper en je kunt er een hele boel houden. Een stuk of 100 in een 10L bak (als voorbeeld!!) zou bijv al mogelijk zijn. Je bent toch wel een groep van 10 nodig omdat het eche groepsdiertjes zijn, welke bij een groter aantal zichzelf meer laten zien en zich beter voelen. De annulatusjes zijn idd erg leuk ok te zien. Heb ze hier zitten en zwemmen 95% vd tijd in de bovenlaag. Af en toe zwemmen ze wel in andere lagen, maar meestal niet heel erg lang

dus 10 garnalen erbij of 15 is wel mogelijk? wil namelijk wel in alle lagen wat hebben. nou ben ik echt een totale leek kwa garnalen. iemand een idee welke soorten geschikt zijn?

Ik dit formaat aquarium kun je niet echt spreken van lagen.
Persoonlijk vind ik dit pas vanaf 50 cm of hoger 🙂
De garnalen moet wel kunnen hoor ze planten zichzelf nog voort dus zullen er snel meer worden. Ook zijn de garnalen niet specifieke bodembewoners. Deze zullen zich door heel het aquairum op gaan houden.

Maar het bestand wat Ivo aangeeft vind ik al een hele goede.

Gr. Kevin

Khoppie zei:
Ik dit formaat aquarium kun je niet echt spreken van lagen.
Persoonlijk vind ik dit pas vanaf 50 cm of hoger 🙂
Heeft ook te maken met de vissen die je verkiest. Een sterk oppervlaktegerichtsoort of bodemgerichte soort en je hebt al snel lagen. Ook in bakken van minder dan die 50cm. Ik vind deze opmerking dus veel te kort door de bocht.

~ Ivo

Dat kan ieder zijn mening denk ik 🙂

Mijn idee zou zijn...een leuk biotoopje met wat killie vissen..ik heb dat zelf ook gehad..en dat pakte vrij goed uit in een 60 liter bakje..gewoon wat hout..wat leuke kleine varens erin..wat zuurstof plantjes..paar niet al te grote stenen...heb zelfs een netjes jongen gehad..en toen waren het er ineens 26...en dat was me iets teveel op een gegeven moment 🙂 denk dat je tijdens het googlen...wel iets leuks tegen zou kunnen komen wat betreft een killie biotoop

Suc6 in eider geval

Killie vissen heb ik totaal geen verstand van en weet dat er aardig wat soorten zijn dus heb in de winkel of waar ik ze haal dan geen idee wat ze me aansmeren vanwege het feit ik niet weet welke killivissen er in zo'n klein bakje kunnen? 😛 denk dat ik ga voor de galaxy of iemand moet een hele mooie killie noemen die ook in een klein aquarium kan 🙂

Denk dat het toch de galaxy's worden vind het een mooi visje en de killies geen idee welke soorten erin kunnen haha. ben er nog niet zeker van maar denk dat de soorten die ivo zei het gaan worden 🙂

Epiplatys annulatus is ook een killi 🙂

Een andere killi is de Aphyosemion australe (die profielfoto van Aquariaan1967 is een australe). Dat is volgens mij best een sterk visje. Genoeg killi soortjes die niet bijzonder beweeglijk zijn en daarom volgens mij best geschikt zijn voor jouw bakje. Misschien kan een koppeltje Aphyosemion australe wel (dan wel in plaats van de Epiplatys annulatus).

~ Ivo

bedankt voor de info ivo. denk dat ik dan voor de australe ga, zwemmen die ook veel aan het oppervlakte of in ieder geval hoog in het aquarium?

De australe komt eigenlijk overal wel.

~ Ivo

Bedankt voor de info! ik ga nog even verder ori�nteren en dan maar is kijken hoe alles gaat worden en wat de uiteindelijke keuzes gaan worden. ik houd jullie op de hoogte!

Schroom niet om tussendoor nog vragen te stellen. Beter een keer extra vragen dan nu net dat ene visje dat niet zo'n goed plan was uitzoeken en aanschaffen 🙂

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan