Nieuwe vissen in groot aquarium


V

Veer0026

Guest
Hi allemaal,

Ik heb wat advies nodig over nieuwe vissen.

Wat context: mijn vriend heeft een aquarium met nu een meerval (+/- 30 cm), 3 neon tetra en een corydas. Het aquarium heeft een maat van ongeveer 100 x 50 x 30. In het verleden zaten er ook 2 pangasius sutchi in, maar dit is natuurlijk veel te klein en dit was alleen maar omdat hij de vissen uit een 20 cm dierenwinkel bakje had gered. Omdat ze te groot werden, en dus onrusti, begonnen ze te beuken tegen de wand, en de meerval viel hen aan. In nood hebben we ze in de badkuip geplaatst waar ze best goed gedijden voor de laatste 4 jaar.

Omdat we nu een groot huis hebben gekocht, vonden we dat vanwege de pangasius sutchi, een groot aquarium nodig was, en dus is er een 260 x 60 x 60 aquarium in de maak, met bio filters en all. Probleem is, omdat we verhuizen zijn de pangasius in bad van mn schoonmoeder gegaan. Omdat dit bad wel als bad gebruikt is, lijkt het erop dat zeep residu het water heeft vervuild en helaas zijn de pangasius overleden.

Nu is er een groot aquarium besteld, dat nagenoeg leeg is. Heeft iemand ideeën voor vissen vergelijkbaar aan maat als de pangasius, zodat de bak goed gevuld is? Mijn vriend is nogal treurig over de overleden vissen, maar ik wil ook niet zometeen met een lege bak zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemiddag.

waar je ook over na kunt denken is een grote school kleinere vissen in de grote bak, dat ziet er ook geweldig uit natuurlijk.
en dan een paar bijpassende koppels of haremvissen.
 
Goedemiddag.

waar je ook over na kunt denken is een grote school kleinere vissen in de grote bak, dat ziet er ook geweldig uit natuurlijk.
en dan een paar bijpassende koppels of haremvissen.

Heb je suggesties? Ik hoef niet 2 meter vol tetras, en weet niet waar beperkingen zitte behalve dat ze niet te klein mogen zijn ivm met de andere vissen. Ik wil graag meedenken, maar ik weet niet zoveel over agressiviteit van vissen in groepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Silverdollarfish is een mooie vis die de ruimte nodig heeft, groepje van een stuk of 10 en dan op de bodem een acnaticus adonis L-nummer (word echt groot)
 
Silverdollarfish is een mooie vis die de ruimte nodig heeft, groepje van een stuk of 10 en dan op de bodem een acnaticus adonis L-nummer (word echt groot)

De silverdollarfish is een leuke vis maar ik denk dat mijn vriend graag groen wil hebben. De adonis, gaat dat al met de degelijke maat meerval die we hebben die ook blijft groeien? Ik vind het wel leuke ideeen!
 
De silverdollarfish is een leuke vis maar ik denk dat mijn vriend graag groen wil hebben. De adonis, gaat dat al met de degelijke maat meerval die we hebben die ook blijft groeien? Ik vind het wel leuke ideeen!
Ik weet niet wat je al heb zwemmen aan l-nummers een foto of naam zou handig zijn
 

Bijlagen

  • 1579099026060554025132704054361.jpg
    1579099026060554025132704054361.jpg
    28.5 KB · Weergaven: 121
waarom zou je vissen die vlot over 1m lang gaan in een bakje van 60cm diep willen proppen?

Ik zou voor een groep uaru's gaan moest ik zo'n bak hebben.
 
Lijkt mij ook een pleco indd, word zo'n 40 cm max, die kan zover ik weet samen met andere L-nummers gehouden worden mits er voldoende schuilplekken zijn
 

Terug
Bovenaan