Wat is er nieuw

Nieuwe vrienden voor Discus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boarnster
  • Startdatum Startdatum
Lowie, ben jij wel eens bij een echte kweker geweest? Kweekstellingen bekeken? Dat water, is letterlijk 1 pot nat. Maakt gebruik van 1 groot filtersysteem . De bacteri�le druk is in alle bakken gelijk. Ik ga er vanuit dat wanneer er nieuwe L nummers binnen komen , deze eerst in een aparte bak gezet worden, en na de quarantaine periode gewoon bij de discussen ingezet zijn. Zo wennen discussen aan de aanwezigheid van andere vissen. Geen enkel gevaar hoor .

En nee, het was geen hobbykweker maar een professioneel bedrijf met de mooiste vissen.

zou maar eens wat filmpje gaan bekijken op youtube

https://www.youtube.com/results?search_ ... kerij&sm=3

toevallig verleden jaar wel bij de parel geweest
was op vakantie in de buurt

nogmaals een kweker gooit geen andere vis erbij
en dat ze een groot filtersysteem gebruiken lijkt me onwaarschijnlijk
maar is iets wat ik niet weet
hij moet ervan leven

wat jij bedoelt is denk ik de tussenhandel

Kweekstellingen word het koppel discus zeker apart gehouden

Ehm. Waarom heb jij het idee dat ik het verschil niet ken tussen een kweker, tussenhandelaar, dierenwinkel of hobbykweker? Mijn vissen komen bij De Parel vandaan, zit in Tilburg, topzaak. Als je in de buurt bent zou ik zeker een keer gaan kijken ;-)

lowie1960 zei:
zou maar eens wat filmpje gaan bekijken op youtube

https://www.youtube.com/results?search_ ... kerij&sm=3

nogmaals een kweker gooit geen andere vis erbij
en dat ze een groot filtersysteem gebruiken lijkt me onwaarschijnlijk
maar is iets wat ik niet weet
hij moet ervan leven

wat jij bedoelt is denk ik de tussenhandel

Kweekstellingen word het koppel discus zeker apart gehouden

Sterrekind zei:
Ehm. Waarom heb jij het idee dat ik het verschil niet ken tussen een kweker, tussenhandelaar, dierenwinkel of hobbykweker? Mijn vissen komen bij De Parel vandaan, zit in Tilburg, topzaak. Als je in de buurt bent zou ik zeker een keer gaan kijken ;-)

lezen graag :sorry: wederom zal het herhalen maar

Mkay mijn sarcasme is volledig aan je voorbij gegaan. Jammer.

Sterrekind zei:
Mkay mijn sarcasme is volledig aan je voorbij gegaan. Jammer.

oke was omdat je het had gelezen

groetjes en inderdaad de parel is een mooie zaak

met redelijke prijzen

maar of ze er een groot filtersysteem op al hun bakken hebben betwijfel ik echt hoor

zo ja zitten er knap grote uv filters tussen

Vreemd, ik mik ook gewoon diverse soorten vissen bij elkaar 🙂
Heb zelfs 2 grote bakken waar b.v. discus samen met met een flinke groep manen zit en daar toch ook verschillende meervallen bij.
Ook heb ik in elke bak waar discus in zwemt meervallen zitten.
De enige bakken waar ik geen extra vis in heb zitten zijn bakken waar ik ouderdieren in laat kweken.

Maar .... op even on-topic te blijven, ik zou lekker wachten tot opa zijn oude dag gesleten heeft 🙂

Daarna overwegen om een leuke groep pubers erin te zetten.

Dan ben jij vast geen echte kweker Marcje... ga je schamen!

Graag on-topic blijven,de topic-starter heeft hier niks aan.

Nee, dat is zo. Ik ben het met Marcje eens, lekker het dier zijn pensioen gunnen dus 🙂

Sterrekind zei:
Nee, dat is zo. Ik ben het met Marcje eens, lekker het dier zijn pensioen gunnen dus 🙂

ook mee eens

vooral omdat er nog steeds geen afmeting van de bak is

Nee, er zaten 5 dagen tussen en kwamen uit de zelfde levering dus heb ik de gok gewaagt en het gaat prima 😀

Om dit bericht af te sluiten. De discus is vorige week overleden.
Ik heb hem rustig alleen, lees zonder nieuwe discussen, laten leven. Wat wel opviel was dat hij veel reageerde op ons als we bij het aquarium waren.

Nu langzaam opzoek naar nieuwe groep pubers, en denk ik eerst een nieuwe bak wil van 250 naar 300 liter gaan 🙂.

Groeten Boarnster.

Altijd jammer als er een vis overlijdt maar het hoort bij de hobby en nu kun je je concentreren op de nieuwe groep.

Och, jammer, maar wel fijn dat hij zijn oude dag in rust heeft mogen doorbrengen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan