Nieuws bak in aanbouw


Roontje

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2019
Berichten
67
Leeftijd
58
Locatie
Rotterdam
Goedemiddag al tesaam

Er komt een nieuwe bak aan. mijn dochter heeft thans een bak 50 cm.

Wordt overigens een gezelschapsbak

De nieuwe bak zal meten 120x50x50. 10 mm dik. Misschien te dik glas qua norm, maar er komt nog een deksel op van steigerhout daar deze in de dezelfde uitvoering wordt gemaakt als de onderkast.

Natuurlijk zal ik voor de geïnteresseerden een soort van journaal bijhouden inclusief foto's en inrichting. Wel kan ik vast zeggen dat er een extern filter aan wordt gehangen van een goed merk en een verwarming van een ander goed merk tot 400 liter.

Wordt vervolgd

MVG

Roontje
 
das en mooi project zo te lezen
Alleen kap van stijgerhout :juggle: let wel steigerhout werkt als een gekke zeker als het dan weer vochtig word dan weer droog zeker niet te krap sluitend maken om de bak
 
Dat klopt Jaap. Ik hou er ook rekening mee met wat speling rondom. Verder maak ik de kap aan de binnenzijde waterdicht met acrylaatlak. Alleen de rand rondom wordt van steigerhout gemaakt, De plaat boven op wordt een multiplexplaat van 18 mm.

Dank Bertus voor het welkom heetten.

Ik ga op zeker, even kijken wat jij ervan gemaakt heb, Richard.

Roontje
 
Dit is het eindresultaat van mijn bak



20190424_134629.jpg


20190424_134714.jpg
 
Ziet er prachtig uit, had ik hier maar de ruimte voor, en vooral een vrouw die dit ook ziet zitten :D
Knap gedaan hoor!
 
Schitterende Bak zeg.
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooi met het contrast tussen de stenen aan de ene kant en de planten aan de andere kant
 
Dank jullie wel. vissenbestand tot nu toe.

2 goerami Kobaltblauw, 6 guppen, 4 japonica garnalen, 1 ancistrus (wildkleur) 4 kuhli, 2 dwergchiclide. en nog twee vissen waarvan ik de naam kwijt ben (uitgezocht door mijn vrouw)
 
Ik ga eens kijken wat ik daarover kan vinden, zijn mooie vissen. bedankt Nekko.
 
supergaaf. Ook een mooie overloop van stenen naar planten.
 
leven de zilverhaaien nog?
sinds het officieel brakwater dieren zijn gaan ze vaak dood in zoetwater aquaria na een tijdje.
Die gourami ziet er trouwens echt prachtig groen/blauw uit. Kan je daar een close up foto van maken en posten:foto:
 
@Nekko

Tot slot hou je de watertemperatuur het best tussen 22 tot 26 graden, een PH van 7-7.5 en een GH van 16-20. Seemanni's ( ook bekend onder de naam Arius Jordani/Arius Seemanni) vertoeven zowel in zoet als in brak water. Het is evenwel mogelijk ze te houden in zoet water, maar dan raad ik je wel aan om per 100 liter 1 a 2 lepel aquariumzout te gebruiken. Naar persoonlijke ervaring toe heb ik ook gemerkt dat ze het liefst vertoeven in water dat iets donkerder is van kleur. Dit heb ik gemerkt toen mijn actief kool uitgewerkt was. Er zit veel hout in het aquarium dat het water een beetje verkleurt. Maar spoel het hout eerst goed (ik heb mijn hou gekookt) voor het in het aquarium te plaatsen!!!

Miss hebben ze mijn zilverhaaien niet verteld dat ze het op brakwater moeten doen.:stom: Ik heb overigens zeezout in huis.
 
@Nekko

Tot slot hou je de watertemperatuur het best tussen 22 tot 26 graden, een PH van 7-7.5 en een GH van 16-20. Seemanni's ( ook bekend onder de naam Arius Jordani/Arius Seemanni) vertoeven zowel in zoet als in brak water. Het is evenwel mogelijk ze te houden in zoet water, maar dan raad ik je wel aan om per 100 liter 1 a 2 lepel aquariumzout te gebruiken. Naar persoonlijke ervaring toe heb ik ook gemerkt dat ze het liefst vertoeven in water dat iets donkerder is van kleur. Dit heb ik gemerkt toen mijn actief kool uitgewerkt was. Er zit veel hout in het aquarium dat het water een beetje verkleurt. Maar spoel het hout eerst goed (ik heb mijn hou gekookt) voor het in het aquarium te plaatsen!!!

Miss hebben ze mijn zilverhaaien niet verteld dat ze het op brakwater moeten doen.:stom: Ik heb overigens zeezout in huis.
is dit naar mij gericht?

Ik heb ze zelf niet hoor, dus hoef ook geen uitleg welke waardes ze moeten. Dacht echter wel dat het brakwater vissen waren mr mss heb ik het mis.

Ben benieuwd naar de gourami, is het mogelijk om daar wat foto's van te zien? hij of zij ziet er prachtig uit.
 
@Nekko ja dit was een antwoord op je berichtje van 26 oktober

leven de zilverhaaien nog?
sinds het officieel brakwater dieren zijn gaan ze vaak dood in zoetwater aquaria na een tijdje.

Vandaar dat stukje tekst. :thumbs:

Ik heb een pic gepost hoop dat die een beetje duidelijk is

Het is een cobalt gourami
20190501_074019.jpg
 

Terug
Bovenaan