Nigel's Forest scape 128L


Erg mooi scapes nigel!
Ben jaloers hoe goed je het mos kan laten groeien haha, ik vermoord al het mos dat ik aanraak.

Zit er co2 op de bak?
 
Erg mooi scapes nigel!
Ben jaloers hoe goed je het mos kan laten groeien haha, ik vermoord al het mos dat ik aanraak.

Zit er co2 op de bak?

Dankje! Ook jij kan mos zo laten groeien. Kwestie van onderzoek doen en de juiste techniek inzetten. Kost wel wat :p

Jep er zit co2 op de bak. Ik heb eigenlijk nog nooit een bak laten draaien zonder co2. Co2 is heel belangrijk voor planten en is één van de beste investeringen die je kunt doen in een aquarium met planten.

Vraagje, wat is de naam van de anubias achtige planten ?

Dat zijn bucephalandras. :)
 
Dankje! Ook jij kan mos zo laten groeien. Kwestie van onderzoek doen en de juiste techniek inzetten. Kost wel wat :p

Jep er zit co2 op de bak. Ik heb eigenlijk nog nooit een bak laten draaien zonder co2. Co2 is heel belangrijk voor planten en is één van de beste investeringen die je kunt doen in een aquarium met planten.

Ik heb ook co2 maar mijn planten hebben het niet nodig dus laat ik het gewoon uit staan , ik heb met gewerkt. Maar ik gaf teveel licht waardoor ik bakken algen uit mijn aquarium haalde .

Heb je tips voor mos? Ik bind het altijd om een steen en hoop dat het aanslaat :p
 
Ik heb ook co2 maar mijn planten hebben het niet nodig dus laat ik het gewoon uit staan , ik heb met gewerkt. Maar ik gaf teveel licht waardoor ik bakken algen uit mijn aquarium haalde .

Heb je tips voor mos? Ik bind het altijd om een steen en hoop dat het aanslaat :p

Een balans zoeken is idd belangrijk. Ook planten die het " niet" nodig hebben in jouw ogen zullen er baat bij hebben. Met co2 kunnen planten met minder licht groeien, ze groeien compacter en planten bestaan voor een groot deel uit koolstof. Zeer belangrijk dus co2.Ik zou als ik jou was een klein beetje toevoegen. Doe je lekker lang met de fles en je planten zullen je dankbaar zijn.

Weeping moss hecht slecht / niet aan hardscape dus dit bind ik op met permanent visdraad. Je kunt het ook lijmen maar binden geeft een mooier resultaat. Fijn mos zoals fissidens en riccardia gebruik ik met de yoghurt blender methode op lava stenen. Hiervoor moet je wel een week of drie dry starten. Hieronder een linkje met uitleg daarover.
http://bolbiaquarium.blogspot.nl/2016/02/attaching-moss-to-hardscape-yoghurt.html

Mos wat wel hecht aan hardscape bind ik op met ada moss cotton.
 
Een balans zoeken is idd belangrijk. Ook planten die het " niet" nodig hebben in jouw ogen zullen er baat bij hebben. Met co2 kunnen planten met minder licht groeien, ze groeien compacter en planten bestaan voor een groot deel uit koolstof. Zeer belangrijk dus co2.Ik zou als ik jou was een klein beetje toevoegen. Doe je lekker lang met de fles en je planten zullen je dankbaar zijn.

Weeping moss hecht slecht / niet aan hardscape dus dit bind ik op met permanent visdraad. Je kunt het ook lijmen maar binden geeft een mooier resultaat. Fijn mos zoals fissidens en riccardia gebruik ik met de yoghurt blender methode op lava stenen. Hiervoor moet je wel een week of drie dry starten. Hieronder een linkje met uitleg daarover.
http://bolbiaquarium.blogspot.nl/2016/02/attaching-moss-to-hardscape-yoghurt.html

Mos wat wel hecht aan hardscape bind ik op met ada moss cotton.

Thanks!
Die link is wel cool hoe ze het doen , misschien doe ik het ook wel zo!

Njah je hebt wel gelijk over de co2, mijn planten kunnen wel beter groeien in vergelijking met nu.
Maar heb het licht echt enorm verminderd puur om de alg weg te krijgen.
Ik zal het morgen weer eens allemaal instellen :) .
 
Prachtige scapes Nigel, en wat een mooie garnaal ook. Echt prachtige bakken!!

Dankjewel Carlijn! :)

Vooral NIET stoppen met deze spam, TOPPIE !!!

Haha :p bij deze een foto van wat buces in mijn aquarium. Persoonlijk vind ik het prachtige plantjes.

Thanks!
Die link is wel cool hoe ze het doen , misschien doe ik het ook wel zo!

Njah je hebt wel gelijk over de co2, mijn planten kunnen wel beter groeien in vergelijking met nu.
Maar heb het licht echt enorm verminderd puur om de alg weg te krijgen.
Ik zal het morgen weer eens allemaal instellen :) .

Minder licht is vaak de sleutel tot succes. Planten groeien gewoon wat trager maar alles blijft beter onder controle.

Bucephalandra kedagang mini in mijn bak :)
25507093568_386a817250_o.jpg


25507093568_386a817250_o.jpg
 
ziet er goed uit nigel!
keep up the good work!

thanks van de chihiros rgb led by the way, vandaag besteld haha :D
 
Wat een mooie buce is dat zeg! Ik heb ze ook maar jammergenoeg groeien ze zo langzaam om ze te stekken:Dk
 
ziet er goed uit nigel!
keep up the good work!

thanks van de chihiros rgb led by the way, vandaag besteld haha :D

Thanks Rick ik doe m'n best :)

Denk dat je er veel plezier van gaat hebben.

Wat een mooie buce is dat zeg! Ik heb ze ook maar jammergenoeg groeien ze zo langzaam om ze te stekken:Dk

Ze groeien idd heel langzaam maar prachtige plantjes!

Mooi plantje, mooier dan anubias :D

Vind ik ook! :D
 
Prachtige Bucephalandra! Heb er zelf 2 in mijn Borneo bak staan, prachtige plantjes en inderdaad hebben niet veel licht nodig om toch te groeien.
Mooie plaatjes zo :)
 
Ik heb nog vakantie dus mooi tijd over om wat te oefenen in mijn houten box. Wat vinden jullie ervan? Wat kan beter?

38765061864_b1bac5e564_o.jpg
 
Misschien een idee om het "paadje" in het midden wat meer naar links of rechts te verplaatsen en schuiner, het is nu net of je een linker en een rechterkant hebt en geen geheel.
 
Misschien een idee om het "paadje" in het midden wat meer naar links of rechts te verplaatsen en schuiner, het is nu net of je een linker en een rechterkant hebt en geen geheel.

Goede tip! Het lijken nu idd twee eilandjes.
 
Verdiep je eens in de gulden sneede welke veel door scapers wordt gebruikt :!
 
Verdiep je eens in de gulden sneede welke veel door scapers wordt gebruikt :!

Die is toegepast Ton. De boom net links van het midden staat op het linker focal point. En het pad eindigt bij het rechter focal point.
 
Ik heb nog vakantie dus mooi tijd over om wat te oefenen in mijn houten box. Wat vinden jullie ervan? Wat kan beter?
Hallo! Wat kan er Beter?? Tis net of je een stuk uit het bos gezaagd hebt, echt niet normaal!

Misschien nog wat water erbij ;)
 
Serieus, jouw bakkies zijn zo mooi!

Kunnen wij beste vrienden worden, dat je er eentje voor mij maakt? ;)
 
Hallo! Wat kan er Beter?? Tis net of je een stuk uit het bos gezaagd hebt, echt niet normaal!

Misschien nog wat water erbij ;)

Haha dankje! :D

Ik doe mijn best om een stukje natuur na te maken in mijn bakken.


Serieus, jouw bakkies zijn zo mooi!

Kunnen wij beste vrienden worden, dat je er eentje voor mij maakt? ;)

Thanks! Haha! Jij kunt dit ook! Het is zonde om het iemand anders te laten maken. Het proces van creëren is ook echt iets leuks. Ieder scape leer je weer wat bij en zo word je telkens een beetje beter. Veel oefenen in bijv. een houten box met hardscape en andere scapes analyseren :)
 

Terug
Bovenaan