Wat is er nieuw

Nilo1804 zijn Rio 125 Tanganyika

Je bak ziet er leuk uit!!!
Bijten multi's ook in vingers???

Thnx,

Nope, dikke mietjes 😛 Jij hebt Occies toch? Jammer dat die niet ik een kolonie/groep kunnen want een visje die agressief is naar mensen of juist heeeel nieuwsgierig vind ik erg leuk 😀.

Maar multi's zijn niet ge�nteresseerd in mensen.

EDIT- Waar zouden jullie een bos vallisneria spirals plaatsen? Midden achter of rechts voor?

Ja klopt ik heb ocellatus alleen ze bijten wel erg graag

Voor je filter. 5 cm uit elkaar,worteld vanzelf verder.

@Bart; Dat vind ik juist leuk 😀 (bij een arowana wordt het een ander verhaal 😛).

@Bertus; Worteltjes onder de grond, het lichtgroene net boven het zand toch?

Ja niet te diep die plantjes hoor Niels. Ziet er leuk uit. Tja ik heb ze weleens moeten vangen en dan wist ik niet in welke schelp er wat zat. Nou ik heb genoten kan ik je vertellen 😉

:thumbs:.
Bedankt 😉.

Hahaha, dat weet ik 😛 ik heb zelfs toen een stukje live gezien 😀.

Maar valt bij mij misschien ook nog wel mee, omdat ik alle schelpen er in ��n keer uit haal.

Mooie bak zo, misschien leuk om nog wat kleine steentjes langs de steenhopen te leggen?
Vind ik persoonlijk altijd wel een mooie afwerking.

Afgeronde? Of kleinere stukjes ardenner?

Kleine stukjes breuksteen, zelfde als wat je nu hebt. Dan blijft het meer een geheel.

Ik zal eens kijken of ik ze kan vinden 🙂. En dan in het zand steken en tegen de grote stenen aan laten leunen? En wat zand er tegen aan leggen.

Vandaag maar even gemeten 😛.

PH= 7,2
GH= tussen de 8 en 16
KH= 10
NO2= 0-1 (moeilijk af te lezen)
NO3= 0-25 (moeilijk af te lezen)

Ik ga straks de vissen bestellen en als ik ze op ga halen laat ik het water nog weer even testen. De LFS heeft druppeltestjes.

De multi's groeien goed en komen nu ook boven de slakken huizen als er niet gevoerd wordt.

De halfwas multi's eten nu ook de tabletjes die ik voer. Die aten ze al maar nu ''vechten'' ze erom met de ouders.

Ik voer SERA garnalen tabletjes. Dat wordt graag gegeten 🙂. Het zal vast niet het perfecte voer zijn, maar straks ga ik ook vlokken voeren. Micro's worden nu niet veel meer gegeten. Alleen maar door de jongen van 2-3 weken oud.

Het oudste jong die in mijn bak geboren is groeit ook nog steeds goed.

Zodra de stocklist binnen is krijg ik een berichtje en worden de vissen bestelt 😉.
De multi's gaan as. vrijdag/zaterdag/zondag over naar deze bak. Morgen ga ik meten, als no2 dan 0 is kunnen ze over.

Leuk hoor Niels. Ik heb gelukkig de 25 jongen die ik had weten te slijten via MP. Een jonge uit Delfzijl met een vriend hebben ze samen opgekocht. Dus ik heb nu alleen de 5 volwassen over en nog een paar jongen, maar het is nu weer erg rustig in de bak.

Ik hoop dat de kh+ werkt want ik heb het van 2 merken gehad en beide waren binnen 1 dag "uitgewerkt". Daar was volgens een lid wel een verklaring voor maar dat was mij te scheikundig om te begrijpen. Dus ik heb ze op kh 5 zitten en ph 7.8.

wauw Niels je hebt er wat moois van gemaakt!.

Hier krijgen ze tangavlokken en soms wat witte en zwarte muggenlarven en ontdooide artemia.
kamp nu wel met een behoorlijk overbevolking heb ik het idee van,

no2 was 0 dus de vissen zitten erin.

Helaas niet de jongen, die kon ik niet vangen en ga ik opkweken in de 60cm.

De volwassen multi ligt op de bodem tussen de huizen, stres neem ik aan? Trekt vast wel weer bij. Het is nog maar 5min geleden. Ik heb wel de lamp al uit gedaan.

@John; Bedankt, ja ik zag ze op MP, mooi dat ze weg zijn!

@An; Bedankt!

Misschien kom ik er dit weekend aan toe.

De lamp van de 60cm is trouwens stuk...

Morgen weer kijken naar vallisneria spirals.

Ben benieuwd hoor Niels. Is de Multi weer bijgetrokken??

Jahoor, de stroming is alleen enorm 😛. Dus gericht voeren is erg moeilijk, maar daar vind ik nog wel wat op.

Ik denk dat ik kuit zie bij het vrouwtje 😀, of ze is wat dik 😛.
Ze zijn nog wel wat zenuwachtig en bang, maar dat komt nog wel goed.

Het mannetje zit niet in de schelpen, in de 60cm heeft hij dat ook nooit gedaan. Altijd tussen de stenen. Nu ook weer 😛. Ik hoop dat de calvus en de princes daar verandering in gaan brengen.

Ik heb nog geen mail terug van de LFS... Misschien zelf nog even achteraan gaan...

Het aquarium moet nog weer verplaatst worden, iemand tips? Ik dacht zelf water er voor 80% uit en dan voorzichtig naar voren trekken. Mijn ouders hebben besloten dat de kamer weer strak in de saus moet zitten. Haha.

Ach ze kunnen er ook omheen verven hoor 😉

Ja ik zou zoveel mogelijk afhevelen en dan wat naar voren trekken ja.

De mannen zitten niet zoveel in de schelp als de vrouwen hoor. Tja die stroming in die bak is behoorlijk he.
Als je de uitstroom naar het oppervlak richt is die het minste denk ik zo.

Verven is gelukt zonder de kast te verplaatsen 😀.

Ik heb jongen en ik wil vanavond kijken naar een solo princes van Burundi.

Er zijn nu ook extra slakkenhuizen (uit de 60cm) en 1 extra javavaren.

@Bart; Ik zet het in mijn agenda!

Geen burundi's gevonden. Morgen foto's.

Yeah over 50 minuten update :d :d

Nu de ramen poetsen.

Foto's heb ik. Nu nog even ontbijten 🙂P) en dan kan ik ze uploaden.

Geen N. bricardi gevonden... De LPS heeft nog een koppel zitten, alleen waren dat een paar maanden geleden 2 mannen... Hahaha, dus of ze hebben de anderen verkocht of 1 is veranderd 😀.

Dus ik denk dat ik vandaag even ga kijken en als ik twijfel neem ik foto's. Volgens mij zijn ze 7,50 per stuk. Bij mijn LFS (stukkie verder rijden) zijn ze jonger en 4,50 per stuk. Dus als ze 15,- per volwassen koppel zijn neem ik ze niet mee.

Zijn er nog mensen met idee�n voor een 60x30x30 bakje? Ik heb wel een idee (toch weer tanga).
Zwart zand, veel breukstenen en een paar slakkenhuizen voor de L. occelatus ''gold''. Maar ik sta open voor andere idee�n

Totaaltje;
681612nilo1804_0_82_img_1853.jpg

Midden achter;
123497nilo1804_0_82_img_1854.jpg

Slakje;
566881nilo1804_0_82_img_1855.jpg

Links voor moeder met een halfwas;
692772nilo1804_0_82_img_1856.jpg

Midden achter papa met halfwas;
174635nilo1804_0_82_img_1858.jpg

Links voor halfwas;
624289nilo1804_0_82_img_1859.jpg

Rechter rotsen;
698291nilo1804_0_82_img_1860.jpg

Linker rotsen;
817584nilo1804_0_82_img_1861.jpg

Ik denk dat ik maar gewoon je javavaren houd, geen vallisneria spirals.

Graag jullie meningen 🙂.

Bedankt 🙂

Leuk Niels. Licht van de Rio125 flink dempen hoor ivm de algen he.
Ik heb ook de Ocellatus gehad zoals je weet en snel weggedaan. Wat een felle en agressieve vissen zeg.
Ik hoorde dat in een 60cm net 1 koppel kan. Ik persoonlijk zou ze dus niet meer nemen.
Ze beten elkaar in de kieuwen vast die gekken.

Gelukkig een ervaringsdeskundige Niels, ik zou ze dan zeker niet nemen.
Bak staat er fris bij, maar niet al te veel groen dus idd oppassen voor alg.

Bedankt 😀.

Een koppeltje zou wel kunnen, maar 2 visjes is toch wat weinig h�?

De L. caerleus (oid.) (Malawi, die gele) zouden zie in een harem in 60cm kunnen? Of is 80cm daar echt het minimum?

Hebben jullie nog andere idee�n voor Malawi/tanganyika (of iets wat met breuksteen ed. hoort) voor een 60cm? (Maar niet de Multi's)

In het kader van het meedenken:

Rene B zei:
Kleine stukjes breuksteen, zelfde als wat je nu hebt. Dan blijft het meer een geheel.
De overgang van steen naar zand via split vind ikzelf erg mooi:
- http://www.onsnatuurgenot.nl/v2011.htm#mk
- http://www.onsnatuurgenot.nl/v2013.htm#aart

jessicapilon zei:
Mooie alg is niet lelijk toch? 😉

~ Ivo

jessicapilon zei:
Ik heb ook de Ocellatus gehad zoals je weet en snel weggedaan. Wat een felle en agressieve vissen zeg.
Ik hoorde dat in een 60cm net 1 koppel kan. Ik persoonlijk zou ze dus niet meer nemen.
Ze beten elkaar in de kieuwen vast die gekken.
Bij mij doen ze dit niet hoor, wel is achter elkaar aanjagen natuurlijk maar daar blijft het ook bij

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan