Wat is er nieuw

Nitraat waarde leidingwater erg hoog?

Als planten eenmaal goed groeien, dan verbruiken ze veel nitraat.
Drijfplantjes zijn ook echte nitraat vreters. Alleen niet alles vol laten groeien.

Er zijn mnsen die nitraat toe moeten voegen, jij kunt dat gelijk via verversen doen.

Dat zijn inderdaad nitraatvreters. Maar toch heb ik niet de indruk dat ze ook allemaal veel nitraat wensen. In mijn TB bakje voeg ik niks toe en gebruik ik osmose en daar doet de Natans het giga goed.

Als de planten groeien en de vissen zijn happy, dan ben ik ook tevreden.

Ik gebruik penningkruis als oppervlakte plant. Deze worteld in het water maar de bladeren groeien deels boven en onderwater.

Geeft een mooi effect maar groeien ook als kool en zullen zeker effect hebben op de nitraat opname.

Er zijn mnsen die nitraat toe moeten voegen, jij kunt dat gelijk via verversen doen.

Dat is dan weer makkelijk. Krijgen ze altijd een verse dosis per week.

Dat zijn inderdaad nitraatvreters. Maar toch heb ik niet de indruk dat ze ook allemaal veel nitraat wensen. In mijn TB bakje voeg ik niks toe en gebruik ik osmose en daar doet de Natans het giga goed.

Als de planten goed groeien dan hoor je mij ook niet klagen. Enkel voeg ik wel voeding toe

Normaal voeg ik dat ook toe hoor maar in het bakje met de Natans zitten TB garnalen en daarom gebruik ik daar geen voeding.

volgens mij moet Marcel werk hebben in Chemie/Scheikunde want als ik dit allemaal op moet gaan zoeken op internet ben ik morgen nog niet klaar 😀
Je moet wel iets met scheikunde hebben om dat te begrijpen 😛.

Biljoenblik, je zou docent moeten worden joh x)

Je moet wel iets met scheikunde hebben om dat te begrijpen 😛.

Biljoenblik, je zou docent moeten worden joh x)

Nou ik hou het wel bij af en toe een stagiair inwerken. :help:
Of een nieuwe collega.

En af en toe probeer ik hier op het forum van dienst te zijn.:daisy:

Normaal voeg ik dat ook toe hoor maar in het bakje met de Natans zitten TB garnalen en daarom gebruik ik daar geen voeding.
Ik dacht al, een planten bak enkel op nitraat is bijna een uitzondering.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan