Wat is er nieuw

Nitraatkorrels (hars?) icm turf

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jack Nons
  • Startdatum Startdatum
J

Jack Nons

Guest
Ik heb onlangs een gafzak met korrels aangeschaft om het nitraat te laten binden en deze zak eens in de zoveel tijd te regenereren. Nu is mijn vraag echter: kan dit in combinatie met turf?

Waarom wil je het nitraat eruit hebben of verlagen want dat hebben de planten juist nodig. Hoe hoog is het nitraat dan?

Omdat het de groei van de vissen belemmert en de waarden soms toch best wel hoog waren. Nitraat zat soms op 30mg/l.

Ik voeg met de EI al 20mg toe wekelijks en zit denk ik gemiddeld rond de 30-40mg. Dat kan echt geen kwaad hoor.

Omdat het de groei van de vissen belemmert en de waarden soms toch best wel hoog waren. Nitraat zat soms op 30mg/l.
Welke vissen zitten erin?
Ik voeg met de EI al 20mg toe wekelijks en zit denk ik gemiddeld rond de 30-40mg. Dat kan echt geen kwaad hoor.
met gevoelge vissen zoals de mirkrogeophagus ramirezi bijv. wel, die wil het onder de 10😉

Drijplanten helpen ook tegen nitraat😉

Pterophyllum altums F1, biotodoma wavrini wv, roodkopzalmpjes, 2x L200 en corydoras sterbai

Pterophyllum altums F1, biotodoma wavrini wv, roodkopzalmpjes, 2x L200 en corydoras sterbai
Ohwja, dan wil je het wel wat lager, maar heb je er geen drijfplanten ofzo inzitten? 😉

Dat het de groei belemmert heb ik nog nooit gehoord, maar met 30mg/l zou dat denk ik wel meevallen😉

Ja zeker, zitten ook drijfplanten in en die doen het ook uiterst goed!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan