Yilleke
Well-known member
mijn tangerine tijgers moesten noodgedwongen verhuizen naar een niet ingedraaide bak. Er zaten wel twee ingedraaide filtersponzen in en de eerste weken heb ik dagelijks een gedeelte van het water ververst (20%). Ook heb ik regelmatig getest (druppeltest) en eigenlijk nooit een nitrietpiek gemeten, zelfs geen verhoging van nitriet. Na een drie weken begonnen de eerste doden te vallen en dat is tot nu toe zo gebleven. Elke dag zeker twee tot vier dode garnalen. Het gaat altijd om de grote volwassen garnalen en inmiddels is mijn eens zo grote groep behoorlijk klein geworden. Gelukkig heb ik in deze bak ook heel veel baby's en zijn er ook nog baby's geboren na de indraaiperiode maar ik baal er wel van. De garnalen scharrelen vrolijk rond, eten goed en dan ineens liggen ze met de pootjes in de lucht. Is er nog iets wat ik kan doen om meer dode garnalen te voorkomen? Kan ik er optimistisch van uitgaan dat de jonge garnalen niet doodgaan omdat ik nooit jonge dode garnalen zie of kan dat ook nog foutgaan?