Wat is er nieuw

Niwla's 54L

Er kan vanavond weer geklust worden 🙂
Toevallig kwam onderstaande gister gelijktijdig binnen met een bijpassende Co2-indicator van Co2art.

tfOKQ0QZqUY9H9ZNzDLumTlOh2HbA0xT.jpeg

jessicapilon zei:
Alwin,
Wat is het verschil met die ik heb besteld onlangs want die waren veel goekoper.

http://nl.aliexpress.com/item/Hot-Aquat ... Term-2-5CM

Deze hang je over de rand van je bak en het bolletje met indicatievloeistof hangt dus buiten je bak. (en hij was voor mij gratis omdat ik nog een tegoed had staan daar 😉 )

Edit: zo dus

hij4SJmLmYsary-nPVK24TcO7UFQyKNW.jpeg

Wel bijzonder trouwens. Zowel de bestelling bij Azaqua + Co2art de 27ste gedaan en gelijktijdig geleverd

Aha, ja dat is ook handig als je geen klep op de bak hebt.

Nou en ik maar je naam hier nooit noemen Alwin 😉

jessicapilon zei:
Ja dat moet ook kunnen hoor. Braam en framboos kan beiden. Je kan het ook drogen zodat je voor de winter ook hebt.
Ik heb er nu een aardbeiblad in maar ze zijn nog niet erg enthousiast. Vaak is het nog even te hard de eerste dagen en gaan ze pas na enkele dagen ervan eten.

Moerbei is hier veruit de favoriet dus.

Leuk! Ga ik dat binnenkort ook eens proberen!

tuinkabouter zei:
blijft een leuk bakje, maar heb je niet mega last van verdamping?

Nee, valt wel mee. Natuurlijk verdampt het nodige maar meestal is bijvullen gedurende de week niet nodig.

ShrimpLover zei:
jessicapilon zei:

Ik zag juist dat jij het deed, dacht dat het dus bekend was 😳 :sorry:

Hahaha....nee hoor, geen sorry. Heb niks te verbergen.

ShrimpLover zei:
jessicapilon zei:

Ik zag juist dat jij het deed, dacht dat het dus bekend was 😳 :sorry:

Haha, je hebt nog gelijk ook zeg :stom: . Tja, lastig om er steeds bij na te moeten denken dat je op de naam moet letten. Maar ja, Alwin heeft er geen problemen mee zoals we hebben begrepen 😉.

Bloed, zweet en tranen maar de lily pipes zitten er in. Nog niet helemaal happy met het eindresultaat maar de koek is voor vandaag op. Morgen maar eens kijken of ik ze nog wat rechter kan krijgen. Wel een prachtige, rustige maar tegelijk stevigere (niet snellere) stroming in de bak. Lastig uit te leggen.

B3vD3miuYaWyxJ6hOuPP-sVLShmME0RF.jpeg

Een h�le mooie bak, laat de garnalen maar lekker hun gang gaan!

Hahaha. Nee, die heb ik in een van m'n Cubes zitten en die hebben wel een afdekplaat

Ja hoor, zul je altijd zien!

Omdat mijn groep CR/CB niet groeide, zwangere garnalen niet voor nakweek zorgde, en door incidentele uitval de groep steeds kleiner werd twee weken geleden een kleine groep CR besteld bij GP. Deze groep kwam vandaag binnen. Een uur voor de bezorger kwam spotte ik ineens minimaal 5 jonge garnalen!!! Zowel rood als zwart. En zowel piepklein als ook 4 � 5 mm groot. Dus deze laatste hingen zeker al een tijdje rond in de bak maar tot dusver niet kunnen spotten. Desalniettemin erg blij met de verse groep! In totaal nu dus ca. 25 stuks (+ ca 5 jonge) in de 54L.

Sinds twee weken maak ik osmose gewoon aan tot de juiste gh-waarde in plaats van dit te middelen met de TDS-waarde in de bak. Blijkbaar heeft deze aanpak geholpen!

De nieuwe groep zit inmiddels na overdruppelen in de bak. Ik twijfel alleen nog of ik er furanol aan toe moet voegen..... Iemand een idee/mening?

Als de eerste groep ook bij GP weg kwam zou ik geen middel toevoegen want dat maakt ook de bacterien in je filter kapot.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe groep eruit ziet. Welke groep had je gekocht?

De eerste groep kwam bij Rendo weg. De tweede dus bij GP.

"Gewoon" 15 CR's gradatie A

Ok, maar denk erom dat dat middel bacteri�n bestrijdt en dus ook die in je bak.

jessicapilon zei:
Ok, maar denk erom dat dat middel bacteri�n bestrijdt en dus ook die in je bak.

Ik laat het er wel op aan komen :regen:
Ik hou ze goed in de gaten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan