RobertDJ
Well-known member
- Lid geworden
- 2 april 2018
- Leeftijd
- 54
Hoe ga je vanaf nu om met de PO4 waarde? Handhaaf je de verhouding NO3 : PO4Ik heb eens een halve dag zitten surfen op het www, ik ben terecht gekomen op een geloofwaardige site https://aquariumscience.org/ die ik rustig heb doorgenomen. niet simpel want het is vrij technisch, maar google translate kwam goed van pas.
Mijn conclusie, er wordt veel geroepen en beweerd wat betreft de waterwaardes. Veel mierengeneuk voornamelijk gestuurd door bedrijven. Het komt erop neer dat de filtering het belangrijkste is voor een aquarium, en het beste is een bioloog. Ik moet me geen zorgen maken wat betreft de No³, waarden van 50mg/l zijn helemaal niet verontrustend, daar spreken ze van waarden meer dan 400mg/l waar de vissen weinig tot geen last hebben. Voor de twijfelaars of de nieuwsgierigen zou ik zeggen, lees de artikels eens rustig na, ze zijn zeer leerrijk. Ik ga het nu laten rusten en zien waar ik uitkom, De bak is nu helder en mooi, de No³ zit op 50mb/l de planten doen het goed, de gh is gedaald tot aanvaardbare waarde.
bedankt voor de hulp en raad
mvg
Dirk
= 10 :1 ?
Oftewel: NO3 50mg - PO4 5mg?