Wat is er nieuw

NO2 en NH4 waarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ragnild88
  • Startdatum Startdatum
Idd. heel vreemd dat er iets tegen alg wordt meegegeven :S dat heeft echt niets bijgedragen.

Hmm vreemd. Je had toch last van nitriet en ammonia? Ik vrees dat Patrix gelijk heeft gekregen. Waarschijnlijk was het zonder iets te doen ook wel goed gekomen maar nu ben je natuurlijk wel volledig beveiligd tegen algen. (Grapje).

Al zou een alg 'control' middel wel iets van zeoliet kunnen zijn die tijdelijk ammonia en nitriet opneemt maar dit zal alleen tijdelijk werken. Weet je welk middeltje je precies hebt gekocht, merk etc?
Ja was wel iets van zeoliet zei de verkoper. Maar inderdaad de beveiliging tegen alg is ook fijn 🙂 hs aqua heb ik gekocht. Maar ik ben in ieder geval blij 🙂

Maar zeoliet gaat mijn inziens niet de oplossing voor je probleem.
Het enige wat echt je no2 en nh3/4 op gaat lossen is een passend aquarium aan te schaffen voor je visbestand of je vissen elders onder brengen en enkel garnalen te gaan houden

Maar zeoliet gaat mijn inziens niet de oplossing voor je probleem.
Het enige wat echt je no2 en nh3/4 op gaat lossen is een passend aquarium aan te schaffen voor je visbestand of je vissen elders onder brengen en enkel garnalen te gaan houden
De waardes zijn nu goed dus vind het nu goed. In ons nieuwe huis krijgen we een groot aquarium 🙂

De waardes zijn nu goed dus vind het nu goed. In ons nieuwe huis krijgen we een groot aquarium 🙂
Ongetwijfeld.
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat ik hoorde dat er een groter aquarium kwam of dat men ging verhuizen en een grotere bak kreeg dan had m’n 2m bak een reefer geweest ipv een zoetwater

Ongetwijfeld.
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat ik hoorde dat er een groter aquarium kwam of dat men ging verhuizen en een grotere bak kreeg dan had m’n 2m bak een reefer geweest ipv een zoetwater
Ach ja houd je bezig.. maar hier is het echt zo

Fijn dat het aquarium lijkt gestabiliseerd te zijn.
Maar ik zou toch eerder het advies van het forum opvolgen waar mensen zitten die tientallen jaren ervaring hebben, tov een winkelbediende die misschien niks afweet van waterchemie en blijkbaar ook niks van vissen.
Ik zal dan ook nog eens mijn mening delen, en waarschijnlijk in herhaling vallen met de mede leden.
Cory's moeten in groep gehouden worden, anders gaan ze dood. Een groep kan overigens niet in een 30 liter bak, laat staan überhaupt vissen in het algemeen. (mits uitzondering van betta)
Het is natuurlijk jouw bak, en ik kan er niks aan veranderen moest je voorgaand advies in de lucht slagen, maar ik kan enkel mijn ervaring en advies proberen aanbrengen aan iemand die zich blijkbaar niet goed heeft ingelezen.

Verder beslaat de filter al bijna de helft van de bakinhoud, en zou een externe filter mooier zijn, en meer afvalstoffen kunnen verwerken.
Ik weet niet wat er in je filter zit, maar ik zou hem volsteken met siporax, sponzen en wat voor het grove vuil, alle chemische toestanden eruit, net zoals die producten die je meekreeg uit de winkel.

Ik wou er graag cadeau papier rond doen, maar ik ben meestal nogal rechtuit..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan