benvo
Well-known member
michelle1 zei:Ik heb de JBL 1501. Ik had een laagje in het midden tussen de sponsen. En een laagje links en rechts onder de sponzen. Bovenste bak. Wit zit er 2 weken in.
Het geval is dat ik een JBL 901 erbij had draaien met puringen maar die is tijdens het verversen droog gedraaid. De invoer hing in het midden maar een stuk hoger gezien daar geen uitsparing zit.
Ben net bezig geweest om het geval te bekijken maar hij is overleden. Maakt een hoop herrie en in emmers geprobeerd maar zuigt geen water en geeft ook niets. Heb nu tijdelijk even de aquael met wat kool erin maar wil dit niet blijvend hebben want is nogal een geval in je aquarium.
Zit nu te overpeinzen wat ik ga doen. De puringen in het grote filter in het midden tussen de sponzen en nog maar eentje erbij gaan kopen. Zit te dubben over de 901 of meteen maar een 1501 erbij, dan moet er toch power genoeg zijn.
Is de puringen genoeg ter vervanging van de witte watten? Zal anders een ander merk watten kopen en nogmaals proberen.
Ga volgende week op vakantie en heb het dan liever goed draaien gezien mijn visoppas niet met technische dingen moet komen te zitten en waardes meten gaat ook niet lukken.
Michelle
Purigen en witte watten zijn twee verschillende zaken met elk een ander doel! Bij 1 op 1 omruilen krijg je dus niet gelijke resultaat!
Groet,
Ben.