Wat is er nieuw

no3 verhogen door zout?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wilmpie
  • Startdatum Startdatum
W

wilmpie

Guest
Dag beste

ik heb in mijn aquarium een te hoge no3 waarde en een te lage kh (en ph) waarde, ik wilde nitratex kopen maar vond dit product niet, in de winkel vertelde ze mij dat ik een teelepel tafelzout in mijn aquarium kon doen om mij no3 waarde te verlagen, hoe moet dit en is dit wel gezond ????


p.s. voor de kh heb ik al product gekocht en zit erin maar wil de kh geleidelijk omhoog brengen en niet ineens verhogen met 4 of 5 kh
 
Zou niet weten hoe je met zout uw nitraat zal doen dalen.
Zout wordt soms wel gebruikt bij NITRIET pieken om de vissen meer weerstand te geven.

Is er hier een verwarring?
 
no3 van 75

en een kh van 3
ph van 6
 
Hapklare onzin.

Wordt daar nog meer verkocht??
 
ik heb de winkelbediende toch vermeld dat de no3 te hoog was en niet de no2 dus en heb ergens wel eens over zout gelezen online maar vind dit wel vrij gekke methode om te verlagen, maar zijn er andere manieren? het water wat ik toevoeg heeft ook een te hoge no3 waarde daarom dat die ook zo hoog is gekomen vermoed ik na te testen en dan het water voor 50 procent te wisselen heb ik er meer no3 in gezet peins ik
 
Nitraathars kan je gebruiken.
Dat absorbeert alle nitraat.
 
JurgenD zei:
Nitraathars kan je gebruiken.
Dat absorbeert alle nitraat.

En dat regenereer je met zout,mss dat dat bedoeld werd?
 
nope dat werd niet bedoeld, nitraathars kan ik niet vinden, als de nitraatex van jbl niet kan vinden , ik kan wel 1 uur in de auto zitten ervoor maar ik hoopte toch een andere oplossing te vinden dan zo ver te moeten rijden voor een simpel ding ze stelde me wel vloeistofkes voor maar daar ben ik niet zo voor voor chemicalen in de bak te gooien bij elke verversing...
 
met een no3 van 75 en kh 3, zou ik water wisselen, of heb je daar zacht water uit de kraan kh <3?
 
heb zoals ik al zeg de no3 volgens mij omhoog gehaald door de waterwisseling heb de water getest die ik uit de kraan haal (grondwater) en die heeft al een zeer hoge no3 waarde die bijna gelijk is aan het water resultaat van nu zit tussen de 50 en 75 voor zover ik kan zien is niet geheel de kleur van 75 maar ook niet zo licht rood als de 50 kleur dus vermoed er ergens tussenin zit

dus mijn ververswater is al te hoog in no3 dus waterwisseling helpt dan niet om hem omlaag te helpen
 
Zeolite Products - ZeoPond: zeoliet voor vijver en aquarium



www.zeolite-products.com/pages/.../zeol ... uarium.php






ZeoPond (zeoliet) is h�t filtermateriaal voor uw vijver en aquarium. Kraakhelder water, voorkomt algengroei. Absorbeert ammonium, nitriet en nitraat. Zeoliet ...


Zeoliet in je filter helpt ook.

Als het kan, een voorraadje water van te voren aanmaken.
 
een huis en tuin middel is er niet? buiten waterwiselen met no3 arm water ? zou er in water wat van een beekje komt (afkomstig van een kanaal) een goede no3 hebben? er zwemmen toch vissen in die beek kan ik voorlopig daar water van pakken morgenvroeg ? of zijn er andere middeltjes? want het enige wat ik in de winkel tevoren geschotelt kreeg waren of bacteryflesjes of een ander chemisch troepje waar het woord nitraat opstond samen met andere beweringen van fosfaat en plantengroei en andere beweringen dat het chemisch goedje goed was voor me
 
Water uit de beek? Als die goed stroomt, doe een test, wat daar inzit, kan je eventueel uitfilteren, op ongewenste beestjes.

Anders haal je wel ongewenst gespuis naar binnen.

Maar ,zou toch eerst op Zeoliet filteren, daarna op dit.
 
maar waar kan ik dat dan vinden? ik ben hier al bij de lokale aquashops geweest vandaag en zij hadden alleen chemische middels die onderandere ook no3 verminderde samen met andere dingen maar een filtermateriaal was er niet dus moet ik het zogenaamde zeoliet vinden maar waar ? de website die je opgaf werkte niet dus..
 
waar is Google voor?

Zeoliet voor in het aquarium.
Wordt ook bezorgt ,hoor.

Er zijn ook filtermatten ,die No3 verlagen.
 
[PDF]Nitraatreduct Een bijzonder goed Nitraat (No3) - Wesdijk.nl



www.wesdijk.nl/vijver/attachment.php?id_attachment=18



Nitraatreduct Een bijzonder goed Nitraat (No3) absorberend filtermateriaal. Het filtermateriaal plaatst men in het filter, zodat het water er langs-, of bij voorkeur.
 
Zie je? zijn er al 2.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      BlupGup: truste!
      Terug
      Bovenaan