Wat is er nieuw

NO3

Is dat dat niet gewoon door verbruik van je planten?

Best handig als je geen NO3 zelf hoeft toe te voegen omdat het kant en klaar in je leidingwater zit ;-)
Misschien kunnen ze ook profito toevoegen en wat meer fosfaat.
Kijk, daar komt dan het rare, ik voeg nog steeds nitraat toe. Het bevalt mij het beste wanneer ik op een niveau van ongeveer 10 of rond dat getal zit. Dit bereik ik door dagelijks 1 ml. toe te voegen.

Kijk, daar komt dan het rare, ik voeg nog steeds nitraat toe. Het bevalt mij het beste wanneer ik op een niveau van ongeveer 10 of rond dat getal zit. Dit bereik ik door dagelijks 1 ml. toe te voegen.
vermoed dat je dan ook wel eens bij wijze van test op 5 of bv 25 mg/l hebt gedraaid zag je dan een verschil optreden ?

vermoed dat je dan ook wel eens bij wijze van test op 5 of bv 25 mg/l hebt gedraaid zag je dan een verschil optreden ?
Een nitraat tekort leidde bij mij wel eens tot groeistoornissen bij mijn planten. Hetgeen dan ook weer kansen biedt voor algen. Wanneer ik meer nitraat toevoeg dan nu, mijn huidige level zit rond de 10, merk ik weinig verschil. Het nut van overdosering zie ik dus niet zo. (Grond waarom ik ook niet zoveel heb met EI principes.) Mijn metingen, ik meet trouwens niet echt vaak, zal ik altijd vóór een waterverversing uitvoeren. Wanneer ik dan een resultaat zie van 10, wat dus dan nog niet is verbruikt, weet ik dat er geen sprake is van een tekort.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan