Wat is er nieuw

Nog een bak.. van Lex

Lex

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2006
Leeftijd
53
Eerst het verhaal, omdat een kennis stopte had ik ineens ongepland een aantal guppen....had de vissen maar aangenomen en in de bak gedaan ( een Rio 125).
Alleen het paste niet echt in mijn bestand dus ja...maar aangezien ik na een aantal jaar vissen te hebben gehouden een hoop spullen 'over' gehad te hebben inclusief een oud juwel bakje pomp en verwarming ed.kon ik aan de slag voor een 'guppenbakje'.

De bak is dus zoals gezegd een Juwel van 60x30x30 met een Eheim-pomp,de classic 2211.
Water van de Rio gebruikt en wat filter materialen voor een snelle opstart.
Als plantjes 2 soorten wat uit de grote bak komt en een oud stuk hout (welke weer opnieuw in moet wateren.) lekker simpel maar denk dat de guppen er wel naar hun zin hebben.
Het zijn 5 vrouwtjes een aantal kleintjes en 2 mannetjes dus ik denk dat er nog wel wat bijkomt....het zijn geen super mooie of speciale en wat voor soort guppen 't zijn weet ik niet.
Heb dus nu 3 bakken staan.....een Rio 125 ,een 30x30 garnalen bakje en deze dus.
Genoeg getikt nu de foto's:

7bo5.jpg

9xft.jpg

1cf7.jpg

q04j.jpg

fxgp.jpg

p6lh.jpg

Mag ze wel zien hoor,guppen :thumbs:

Re: Nog een bak..

leuk toch, nog een bakkie?? 😛

met guppen is het handig om de flitser te gebruiken omdat ze zo snel zijn....

12014648286_17e9cbcf05_z.png

fancy guppy by Nick in t Veld, on Flickr

Guppen wensen veel groenvoer met 2x per week wat levend of diepvries voer. Ik zelf voer mijn levendbarenden die veel groen wensen speciale vlokken voor Malwicichliden dat is perfect voor ze.I k heb nog nooit zulke mooie dieren gehad sinds ik dit voer in 25 jaar tijd.

Jou Guppen krijgen dit zo te zien niet. De bouw is erg iel en de dieren zijn niet zo goed ontwikkelt. Dit kan bij een goede verzorging wellicht bij trekken.

Welk levend en diepvriesvoer voer geef je dan?
En ik neem aan dat dat ook voor Endlers geldt?

Rode muggenlarven, watervlooien soms levend. En rode/witte/zwarte muggenlarven, artemia en watervlooien als diepvriesvoer.

Dit geld ook voor Endlers en Endlers zitten graag wat warmer dan gewone guppen 25/26 graden is prima.

Zijn idd. lastig op de foto te krijgen zal 't eens met de flits proberen.

vanavond rode muggenlarven gegeven de buikjes zijn zo rond als tonnetjes..... 😉

Zijn weer even verder met 't guppenbakje, omdat ik bij het inrichten zand had gebruikt had dit er maar weer uitgehaald omdat de hele bodem dichtslibde...

Dit keer maar echt grind gehaald en dit erin gedaan met een strook donker grind van wat ik nog had liggen.
Ook het hout wat anders neergezet plus het Belgisch groen terug geplaatst.
Ach ben je weer even bezig.............

Overzichtje:

26MtQJUiwjkCYDvfRQXW7fYtm9rTk8Y9.jpeg

Wat foto's van de guppen , ze zijn inmiddels wat dikker en mooier op kleur gekomen ,tevens 2 rode mannetjes gehad. Heb nog geen jongen gezien denk dat ze even pauze hebben genomen.....
Nu ook de foto's met flits geprobeerd.

Leuk bakje hoor.
Sinds een maandje heb ik zelf ook weer guppen.
Die oranje om precies te zijn.
Ik ben er nogsteeds helemaal fan van!

Mooie rode gup! Zou wel een foto willen zijn van die gele Snakeskin gup. 🙂

Dank voor de berichten 🙂 als ik meer foto's heb komen ze !

Door ziekte welke denk door de nieuwe gup mannen in de bak is gekomen bijna alle vissen dood behalve 1 vrouwtje en de 2 mannen dus....snif....wel rustig in de bak zo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan