Nog een keer een Caridina Garnalen bakje proberen (Lex)


Bijna 10 dagen aan t indraaien en voor t eerst de waardes gemeten ik kwam uit op:
PH 6
GH4
KH0
Ni 0
US 230
De bewoners ( de paar slakjes) zorgen ook voor de biologische start zie ze eten en poepen....
Ook wat plantjes toegevoegd, hoe meer hoe beter de het water/evenwicht naar mijn idee.

Drijfplantje, Phyllanthus fluitans:
ccr1.jpg


En Cryptocoryne sp. Flamingo:

ccr2.jpg


Een overzichtje hoe t nu erbij staat:

crr3.jpg

Lekker laten groeien en indraaien maar !
 
Nu 4wk verder, bakje doet t goed de witte 'aanslag' op het hout is weg ook geen alg en de plantjes leven nog en groeien.
Ook geen vreemde waardes gemeten de US is 250 en de Ph 6,5 nu.
Tijdens de opstart geen waterwissels gedaan tot vandaag 25%.
De slakken zijn aardig gegroeid en hebben gezorgd voor de start van de bak met het eten en poepen...

Dus langzaam komt de tijd voor de garnalen !
 
Mooie garnaaltjes, die kwaliteit zie je niet in een lokale lfs
Daarom ook niet daar gehaald, ook niet voor die prijs die hun vragen...dan liever bij een liefhebber/kweker.
Ze zaten op bijna dezelfde waterwaardes en toevallig ook dezelfde bodem bij de kweker , en dat kan je bij een LFS ook niet zeggen/vragen en al het transport en stress wat de beestjes onderweg naar de LFS gehad hebben komt daar ook nog bij.
 
Je bakje ziet er goed uit! En je hebt mooie garnalen op de kop kunnen tikken!
Nu lekker genieten en hopen dat het deze keer ook wat langer goed gaat. ;-)
 
Je bakje ziet er goed uit! En je hebt mooie garnalen op de kop kunnen tikken!
Nu lekker genieten en hopen dat het deze keer ook wat langer goed gaat. ;-)
Hoop t ook heb er alles aan gedaan om de waardes/omstandigheden goed te maken, ze zijn in ieder geval actief wat een goed teken is.;)
 
Weer een par dagen verder en gelukkig gaat alles nog goed geen enkele uitval, alle 20 leven nog en zijn actief en hongerig...
Waterwaardes zijn dus hier goed en vergelijkbaar als bij de kweker denk ik, als ze een te grote schok zouden hebben gehad zou je wel overleden garnalen gehad hebben.
 
2wk geleden 'disco' gezien in de bak maar nog geen zwangere dames al is dit door de goede dekking slecht te zien...al zitten er wel een paar grote dames bij.
Maar vandaag zag ik toch een dikke dame achter een stuk hout zitten met warempel een dikke buik met eitjes, dus binnenkort beschuit met muisjes !!!

zwang1.jpg
zwang2.jpg
 
Leuk Lex en we zitten nu ook niet echt in de periode dat ze vaak eitjes dragen. Je hoort vaker dat dit in de winter een beetje stil ligt.
 
Leuk Lex en we zitten nu ook niet echt in de periode dat ze vaak eitjes dragen. Je hoort vaker dat dit in de winter een beetje stil ligt.
Heb ik zelf rare garnalen.
Bij mij kweken ze de laatste maand 4-5 zwangere telkens en heleboel kleintjes
 
Leuk Lex en we zitten nu ook niet echt in de periode dat ze vaak eitjes dragen. Je hoort vaker dat dit in de winter een beetje stil ligt.
Ja klopt, is niet echt een periode voor zwangere garnalen bij de Neo's bv. hier al een tijdje niks. Zijn genoeg theorien over, en bij sommige kweken ze wel door zoals bij Stef hierboven....Ben wel benieuwd hoe de kleintjes eruit komen te zien, in de bak zit een mix van ss/sss dus kan van alles zijn.
 
Het ene zwangere vrouwtje is nog niet bevallen, zitten nog wel andere grote dames in maar deze wachten tot het voorjaar denk ik..
Straks nog ff een waterwissel de Us was opgelopen naar de 385 even een klein beetje naar beneden zien te krijgen.
Nou nog ff een fotootje omdat t zaterdag is...:DD
nn4.jpg
 
Nou in ieder geval wilde 1 dame niet wachten op t voorjaar zag ik gisteren.....er is dus nog een mooie grote dame zwanger, 2 dus nu en beide met sss gradatie.
zwang4.jpg
zwang5.jpg

Is wel lastig te zien je moet echt onder het 'rokje' kijken om het te kunnen zien bij garnalen die goed gedekt van kleur zijn.
Als ik het goed schat zo'n 15a20 eieren per garnaal, mooi toch zo'n stukje natuur !
 

Terug
Bovenaan