Yeah! Het was even twee uurtjes werk, met de vissen in de stress, overal vuurgarnalen (er moest een flink stuk hout uit om bij de Tardis (het oude filter) te kunnen. Hij kwam er vrij makkelijk uit, nadat ik de eerste kit los had. Heel voorzichtig en schuin gesneden, om de kit in de hoek niet te raken, wat volgens mij helemaal gelukt is. Toen de plakken kit weggehaald met een verfkrabbertje en daarna de plek waar het filter stond goed schoon gezogen om te zien dat ik alles weg kreeg. Hopelijk heeft er geen vis wat opgegeten, want zo'n nieuwe plek is natuurlijk machtig interessant...
Hij bromt nog wel wat en het primen was ook even proberen, omdat ik de slangen vrij lang gelaten heb. Is het aan te raden om ze ook zo lang te laten, of kan ik ze beter exact op lengte maken? Er zit nu nog een behoorlijke bocht in.
Ik heb er ook een spraybar aan hangen, maar de extra stroming is wel heel duidelijk. Mijn interne pomp had 500 l/h, maar deze loopt schoon toch duidelijk harder. Ik zal ook nog wel even moeten gaan zoeken naar de juiste positie van de spraybar en ook hoe ik wat rustige plekjes voor mijn vissen kan maken. De arme beesten weten geloof ik niet wat ze overkomt. 😀
Maar aan de andere kant levert het wel een heleboel ruimte op! Ik heb de boel nu nog niet heringericht, maar ik kan dit weekend flink los met het herplaatsen van de beplanting. Moet ik nog wel wat extra zand in de bak brengen, want ook dat kan nu wel aanvulling gebruiken. 😀