nog meer visen voor me aquarum


Super uitgelegd Jorinde :thumbs:
 
als 10 mense zeggen dat ik als een trol ben dan is dit niet liege lees maar terug ofso een trol is nie bepaald KNAP!!! en dan is het nie raar dat ik een beetje paro word! en me broertje is ook beperkt maar dan ga ik eg NOOIT dinge als mongoliesch zegge,, tot nu toe heb ik ook geen ruzie willen make ik had aleen dat van bij de hand gezegt maar dat was een foutje sorrie henk age
 
Jones zei:
Super uitgelegd Jorinde :thumbs:

Ja,super uitgelegt.

denk dat ze dat genoeg gehoord heeft.

herhaling doet soms wonderen!???
Ik wacht nog steeds.
 
Het was 1 persoon die de opmerking maakte over het trollen en de excuses zijn ook al aangeboden.

Tevens bied ik ook mijn excuus aan, had het niet mogen schrijven..
 
Nu iedereen gekalmeerd is,

Wat wil je nog meer weten of is het je nu duidelijk ?
 
Maar even voor de duidelijkheid: niemand werd een trol genoemd!

Trollen is een uit het Engels afkomstig werkwoord, dat zo'n beetje betekent dat iemand express vervelende berichten plaatst om bepaalde reacties uitlokken. Gewoon simpelweg 'stangen'.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Maar even voor de duidelijkheid: niemand werd een trol genoemd!

Trollen is een uit het Engels afkomstig werkwoord, dat zo'n beetje betekent dat iemand express vervelende berichten plaatst om bepaalde reacties uitlokken. Gewoon simpelweg 'stangen'.

~ Ivo

weer wat geleerd :D
 
Angel01 zei:
als 10 mense zeggen dat ik als een trol ben dan is dit niet liege lees maar terug ofso een trol is nie bepaald KNAP!!! en dan is het nie raar dat ik een beetje paro word! en me broertje is ook beperkt maar dan ga ik eg NOOIT dinge als mongoliesch zegge,, tot nu toe heb ik ook geen ruzie willen make ik had aleen dat van bij de hand gezegt maar dat was een foutje sorrie henk age

Ik heb niet gezegd dat je een trol zou zijn of bent, maar gezegd dat je berichtjes veel op trollen lijkt zoals dat vaak op t internet gebeurd.

N.Oldenzeel zei:
Volgens mij is Angel01 een beetje aan het trollen.

Dus dan is iemand aan het "trollen" en ik heb zelfs de wikipedia pagina die het allemaal uitlegt bijgevoegd.
 
Bertus, met andere woorden wel. Als je het hele forum na zou lezen ook.

Off-topic: Niet iedereen leest en schrijft op dezelfde manier.
(Misschien is Angel01 wel handiger in handenarbeid om maar iets te noemen in plaats van in schrijven en scholen zijn zelf verantwoordelijk of hun leerlingen geboeid blijven of niet).
 
Hallo
Ik denk dat angel gewoon een beetje geschrokken is.
Toen ik mijn eerste aquarium had, had ik een 20 liter bak met 2 goudvissen en 3 guppy's (echt fout dus!!)
Ik heb opgezocht hoe groot goudvissen worden en dat is 35 centimeter (heb ik in de vijver gedaan)
Toen heb ik de guppy's aan mijn opa gegeven en heb een juwel rekord 600 gekocht.
Maar ik kan best begrijpen dat je denkt what the f*ck in de winkel zeiden ze alles bij elkaar kon.
Over je taalgebruik wil ik het niet hebben (Is een kwestie van leren en rustig schrijven en denken wat je schrijft)
Ik heb dat wij je voldoende hebben ingelicht met de goed uitgelegde informatie.
Dus je hebt 2 opties -vissen terug brengen of evt. op mp zetten.
-of een groter aquarium kopen.
Mvg. Ryan.
 
Ik geef Jordine hierbij ook gelijk.
(Maar gwn de tijd nemen om te schrijven) :)
 
En ik zie het zo voor me: je krijgt eindelijk je eerste aquarium, compleet met decoratie, en je bent helemaal superblij dat de visjes er eindelijk in zitten, dan mag je van je moeder nog meer vissen uitkiezen, dus ben je nog blijer.

Toch het verstand hebben en de moeite genomen om even info vooraf te zoeken of er echt nog meer bij kan. Blijkt dat het helemaal fout is. En dan ben je nog jong...

Vindt het zielig voor Angel01 dat het zo moest gaan. Hoeveel kinderen of mensen en vissen in deze situatie zullen er nog meer volgen? (Sorry, dat was weer off-topic).
 
Daar hebben jullie zeker gelijk in. Het is jammer dat het zo is gegaan en in de toekomst bij anderen zal dat allicht ook zo zijn. Dat wil nog niet zeggen dat het netjes was van Angel1 om te reageren zoals ze dat heeft gedaan, ik hoop dat ze dat in de toekomst wat verbeterd.

Verder is het begrijpelijk dat ze zich rot voelde en dat uitte, de manier waarop was gewoon niet fijn.
 
Jorinde zei:
Bertus, met andere woorden wel. Als je het hele forum na zou lezen ook.

Off-topic: Niet iedereen leest en schrijft op dezelfde manier.
(Misschien is Angel01 wel handiger in handenarbeid om maar iets te noemen in plaats van in schrijven en scholen zijn zelf verantwoordelijk of hun leerlingen geboeid blijven of niet).

En waar slaat dit op?

Jorinde???

Ik zal niemand in de grond trappen.
Helemaal niet op haar of zijn schrijfwijze.

Wat dan met iemand die doof is,en nooit geen klanken heeft gehoord.
Ook moeilijk te verstaan.
 
Misschien off topic, maar......
Dit is dus precies de reden dat mijn dochter niet zonder mijn mede weten op een(dit) forum post. Kinderen moeten wegwijs gemaakt worden hoe ze hier mee om moeten gaan. Ook om te voorkomen dat ze dus gelijk een negatieve reactie krijgen en hierdoor misschien wel een psychische tik. Internet is groot, en anoniem. Er kan dus van alles gebeuren/gezegd worden wat niet zo bedoeld was. Hier is een maatschappelijke taak, maar in de eerste plaats voor de ouders.
En dan moet je je dus als ouder ook verdiepen in de hobby's van je kind om ze ook hierin te kunnen ondersteunen.
 
ik ben eg geen kind meer ik weet nie wrom jullie dit zo gelyk denken 13 is normaal gesproke tiener hoe vaak moet er warm water in eigelijk??! t werd gelyk weer koud of moet ik verpligt verwaming kopen?? hoe duur kost dit
 
ja een verwarminkje is verplicht, hou het op 15-20 euro.

je hebt er eentje van 50 wat nodig, is voldoende.

San40 zei:
Misschien off topic, maar......
Dit is dus precies de reden dat mijn dochter niet zonder mijn mede weten op een(dit) forum post. Kinderen moeten wegwijs gemaakt worden hoe ze hier mee om moeten gaan. Ook om te voorkomen dat ze dus gelijk een negatieve reactie krijgen en hierdoor misschien wel een psychische tik. Internet is groot, en anoniem. Er kan dus van alles gebeuren/gezegd worden wat niet zo bedoeld was. Hier is een maatschappelijke taak, maar in de eerste plaats voor de ouders.
En dan moet je je dus als ouder ook verdiepen in de hobby's van je kind om ze ook hierin te kunnen ondersteunen.

ik geef je groot gelijk!
helemaal mee eens, toen ik die leeftijd had kon ik ook niet goed tegen kritiek.
 
Kijk neem mijn voorbeeld,ik ben 11 en heb een 80 centimeter aquarium.
Ik begon ook met een kom.
Toen ik mooie visjes zag bij mijn vriend was ik om.
Ik wou ook dat soort vissen.
Ik ging bij een aqua vereniging en kocht een 60 cm.
Toen ik op dit forum kwam,kwam er zoveel op mij af dat ik de eerste maand allen maar gelezen had.
Ik snap dat het niet leuk is maar je bent gewoon beperkt in je bak.
Kijk mij nou 2 aquariums en weet meer als de meeste mensen met een aquarium.
En iedereen leert daarvoor is dit forum juist,mensen willen jou helpen en steken hun tijd in deze berichten.

Ik hoop dat je luistert naar wat de mensen hier zeggen.
 
algeneter12 zei:
Kijk neem mijn voorbeeld,ik ben 11 en heb een 80 centimeter aquarium.
En je schrijft in correct Nederlands! :thumbs:

Niet iedereen hoeft foutloos te schrijven, zelfs de slimsten van het land maken taalfouten, maar zinnen waar de meeste woorden goed geschreven zijn en waar punten en komma's worden gebruikt lezen een stuk fijner.

~ Ivo
 
@san40 heel verstandig, hulde.
@algeneter12, goed gesproken, verstandige woorden, hulde.
 
Voer je op vaste tijden of meer zoals het je uitkomt?
Mijn geschreven Nederlands is ook niet om over naar huis te schrijven, maar ik ben al thuis en dat scheelt.
 
@algeneter12: neem absoluut (niet) mijn voorbeeld, ik behandel mijn visjes wel erg goed naar mijn doen maar dit forum heeft bij mij een verslaving aangewakkerd waar niet iedereen even blij mee is :p
ik ben 14, kwam op mijn elfde op dit forum terecht.
Mijn eerste bakje was ook 20 liter alleen, nu echt een geluk. Mijn moeder had een shrimp-kit gekocht!!
Ik heb nu 2 60 cm, een 40 cm kweekbak en een 40cm betta aquarium :)
Maar qua verzorging ben ik niet slecht voor de visjes, ieder soort z'n eigen bak :)

Mijn advies:
Doe de molly's weg.
Koop een 60cm (mp voor 30 euro)
Doe er sowieso echte planten in en een donkere bodem.
En vraag dan aan ons wat voor visjes je er in kan doen ;)

groetjes nick en ik hoop dat je echt wat met 6 pagina's advies doet.
 
Hey nick, hier had ik haar ook al een PBtje over gestuurt.
Had ook al aangeboden om haar te helpen met zoeken maar ze wou geen groter aquarium op dat moment.

Angel misschien nu wel? 60 cm is niet heel groot en dan heb je iets leuks!

Denk er nog is over na, bespreek het met je ouders en wie weet.
 
angelo .

dus je bent 13.

sorry dat ik het zeg .

maar eerlijk gezegd kwam ik kwaad als ik je topic las.

ik ben 14 .

heb een 1.60 aquarium met maanvissen,tanichthys,corrydora's ,kardinalen ,en dwergcichliden
moet de dwergcichliden nog kopen omdat men vorige overleden zijn.

ik weet ook velen zullen vinden ook niet het mooiste aquarium enz .

en ik weet tenminste al de namen van men vissen .

en ik raad je aan .

doe al je vissen weg niet doden !

en hou 10-15 garnaaltjes .
het worden er zelf meer.

wil je geen garnalen .
koop een groter aquarium.
en vraag aan ons wat er in kan niks zelf kopen .


of stop met de hobby en hou je bezig met je kat .
 
Bertus, dat was algemeen bedoeld. (Op het scherm komen woorden soms anders over dan dat mensen soms bedoelen).
 
Angel01 zei:
ik ben eg geen kind meer ik weet nie wrom jullie dit zo gelyk denken 13 is normaal gesproke tiener hoe vaak moet er warm water in eigelijk??! t werd gelyk weer koud of moet ik verpligt verwaming kopen?? hoe duur kost dit

Nu lijkt het mij,dat het water wel goed is.
Of heb jij het ook koud?
Voor ons gevoel is het koud.

Maar kan best 24 graden zijn.Hang er eerst een thermometer in,dan kan je het zien.
 
MyAqua zei:
Hey nick, hier had ik haar ook al een PBtje over gestuurt.
Had ook al aangeboden om haar te helpen met zoeken maar ze wou geen groter aquarium op dat moment.

Angel misschien nu wel? 60 cm is niet heel groot en dan heb je iets leuks!

Denk er nog is over na, bespreek het met je ouders en wie weet.

ow maar dat wist ik niet :p
is al vaak zat gezegd en nu ook een paar keer door iemand van haar leeftijd :)
 
Drammen,kan hij wel,he. onze Grote vriend.
 
Algeneter12 vergeet voor het gemak dat hij zelf net zo enorm eigenwijs was en dwars lag en zijn oom wel alles wist in het begin, en dat het ook lang geduurd heeft eer dat hij overtuigd was van het gelijk van het forum.
 
algeneter12 zei:
Kijk neem mijn voorbeeld,ik ben 11 en heb een 80 centimeter aquarium.
Ik begon ook met een kom.
Toen ik mooie visjes zag bij mijn vriend was ik om.
Ik wou ook dat soort vissen.
Ik ging bij een aqua vereniging en kocht een 60 cm.
Toen ik op dit forum kwam,kwam er zoveel op mij af dat ik de eerste maand allen maar gelezen had.
Ik snap dat het niet leuk is maar je bent gewoon beperkt in je bak.
Kijk mij nou 2 aquariums en weet meer als de meeste mensen met een aquarium.
En iedereen leert daarvoor is dit forum juist,mensen willen jou helpen en steken hun tijd in deze berichten.

Ik hoop dat je luistert naar wat de mensen hier zeggen.


Ja,dat denk jij,dat je meer weet.

Pas op he,hoogmoed komt ten val.
 

Terug
Bovenaan