Nog steeds nitriet?


DiMi

Well-known member
Lid geworden
4 oktober 2010
Berichten
65
Locatie
Belgisch Limburg
Hoi, is het normaal dat ik in mijn bak, die +/- 9 weken geleden is opgestart, nog steeds nitriet meet? Ik meet tussen 0,25 en 0,5mg, dus niet meteen dodelijk voor mijn vissen, maar ik heb liever gewoon 0.
Een dag na het water verversen meet ik gewoon terug dezelfde waarde...
Ik heb geen dode plantendelen/vermiste vissen iig, dus daar kan het al niet aan liggen.

Groetjes Dimi
 
Heb je recent bewoners toegevoegd want de bacteriecultuur moet zich daarop aanpassen en daarom moet je niet te snel teveel vissen toevoegen.
Heb je info over de bak en de filter?
 
Het is een aquatlantis 120 met een Eheim prof4+ filter. Ik heb zo'n 5 weken geleden 10 platy's erin gezet. Was mss wat veel ineens...? Zou de bacteriecultuur dan nog niet zover zijn om dat aan te kunnen?
 
Dan zou dat denk ik al moeten zijn bijgetrokken. Waar meet je mee?
 
Chloor in je water?
 
Zo'n enorm filter overleeft die 10 platy's wel. Gooi je er nog middeltjes in als waterverbeteraar / opstartbacteriën of zulks, of ben je daar wellicht recent mee gestopt? Zo nee, kun je iets meer vertellen over je filtermaterialen/onderhoud?
 
De filtermaterialen onder naar boven: keramische pijpjes, filterwatten, 2 bakjes biomech, zakje purigen (sinds 2 dagen geleden) en blauwe filtermat. Heb nooit iets toegevoegd qua waterverbetering.
 
Filter zal t zo gauw niet aan liggen ook dan. Je zit in Belgisch Limburg zie ik; zit er daar niet ook chloor in 't water? Heb je je kraanwater ook al eens gemeten op nitriet etc?
 
geen nitriet in het kraanwater (ik meet met druppeltests) en chloor wel ja, dat kan je zelfs ruiken 😒
 
Nee, ik ga dat maar eens proberen... en mss dan ook maar n portie bacterieen
 

Terug
Bovenaan