Nog wat hulp nodig


I

ijsbeervis

Guest
Beste Allemaal,

Binnenkort ga ik echt beginnen met mijn nieuwe 1m bak (Juwel rio 180), maar ik heb eerst nog een paar vraagjes. Ik wil onder deze bak een bioloog zetten. Dit omdat ik hier al wat spullen voor heb en het voor mij goedkoper is dan een potfilter te kopen. Ik ben nu even aan het rondkijken wat ik allemaal wil hebben.
Wat ik wil is een overloop, maar ook een nood overloop. Uiteraard wil ik ook dat het zo stil mogelijk is. Nu twijfel ik of ik dit met een Durso style overloop moet doen, of juist door verderop een kogelkraan te plaatsen die ik wat dichtknijp. Ik heb gelezen dat beide manieren een stillen overloop zullen creëren. Ik ben nu gegaan voor een Durso style, maar heb ik dan ook nog een noodoverloop nodig? Ik heb het een beetje gebaseerd op dit filmpje ().

Ook wil ik graag mijn opvoer met PVC doen en deze zal ook door de overloop lopen

Nu ben ik al een beetje bezig geweest met het PVC wat ik nodig heb en bij PVCvoordeel kom ik uit op onderstaande. Is dat een beetje ok? Dit is dus voor een 'gewone afvoer' een 'Durso style' en voor het opvoeren van mijn water.

VDL PVC KNIE 32 x 32mm 90° PN 10--> 14 stuks
PVC AFVOER/DRUKLIJM T-88 100 CC --> 1 stuk
VDL PVC DOORVOER 32 / 40mm x 1 1/4'' LIJM--> 3 stuks
PVC DRUKBUIS 32 x 1,6mm Lengte = 1m PN10--> 4 meter
VDL PVC TERUGSLAGKLEP 32mm VEERBELAST --> 1 stuk (voor in de aanvoer)
VDL PVC KOGELKRAAN 2 x LIJM MET WARTEL 32mm--> 2 stuks (voor in de beide afvoeren)
PVC T-STUK 2 x LM/S 32 x 32mm 90°--> 1 stuk (voor de Durso style)
PVC AFSLUITKAP 32mm--> 1 stuk (voor de Durso style)

Als laatste wil ik graag een Velda flexible duo outlet (Veldhuis), maar ik weet niet zo goed hoe ik deze moet aansluiten op mijn systeem. Kan ik daar gewoon een verloopje van 32mm naar 20mm tussen zetten?

Als het allemaal meezit zal ik binnenkort ook een topic openen waar ik wat foto's zet, ben nu bezig met de kast (zie foto, en hij staat op zijn kant :))
IMG-20170820-WA0004.jpeg
en het schoonmaken van mijn bak.

Alvast heel erg bedankt!
 

Terug
Bovenaan