Nogal wat problemen in aquarium


D

Deleted member 34432

Guest
Hey allemaal,

Ik zal maar gelijk beginnen want ik voel mij een beetje depri nu en weet niet wat ik moet doen.

Ik heb al een tijdje een aquarium met daarin 2 kardinaal tetras, 4 kuhliis, 2 japonica garnalen en 1 albino corydora en wat slakken. Dat stond zo al een tijdje en dus vond ik het tijd voor nieuwe vissen. Ik heb de 8ste december 4 corydora julii gekocht. Daarna de 5de januari of de 17de januari nog eens 2 bij een andere winkel. De eerste 4 gingen daarna dood en 1 van de andere winkel. Ik weet helaas niet waarom. Dan heb ik mijn aquarium leeggehaald en opnieuw ingericht. Toen de 4de februari heb ik 3 nieuwe gekocht en dan de 7de nog eens 2. Eentje daarvan was nogal mager en er is ook een andere soort meegekomen. Dat zag ik helaas pas toen ik thuis was. Dan de 8ste heb ik er nog 3 kardinaal tetras en een apistogramma bijgekocht. Toen begon er meer ellende. Op de 11de zag ik dat er een van de juliis die ik op de 4de gekocht heb wat raarder ging zwemmen. Dat was smiddags en in de avond lag tie op zijn zij boven de filter en heel kort daarna dood gegaan en ook op die avond is er eentje van de 7de dood gegaan. In de loop van de 11de tot nu. Zijn de 2 andere juliis een klein beetje lichter geworden en ik zie daarnet dat er bij een tetra iets recht uit de anus stak. Nu ben ik heel bang dat er iets besmettelijks in mijn bak zit en ben de weg een beetje kwijt.

Iemand die kan helpen heel graag
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240213_190030_Gallery.jpg
    Screenshot_20240213_190030_Gallery.jpg
    68.6 KB · Weergaven: 35
  • 20240214_170110.jpg
    20240214_170110.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 33
Hoe groot is je aquarium ?
Welke visjes hou je nog over ?
Welke filter gebruik je ?
Welk water gebruik je ?
Hoe vaak en hoe veel ververs je ?
 
Daarna de 5de januari of de 17de januari nog eens 2 bij een andere winkel. De eerste 4 gingen daarna dood en 1 van de andere winkel. Ik weet helaas niet waarom. Dan heb ik mijn aquarium leeggehaald en opnieuw ingericht
Misschien dat je aquarium vrij kort hierna heeft ingedraaid en toen nieuwe vissen zijn gekocht.
Toen de 4de februari heb ik 3 nieuwe gekocht en dan de 7de nog eens 2
 

Terug
Bovenaan