Gelukkig heb ik zelf nog nooit een plotselinge stroomstoring meegemaakt thuis , maar je hoort er de laatste tijd wel erg veel over. Een aggregaat is dan handig vooral als het een langdurige stroomstoring betreft.
Alleen moet je dan wel thuis zijn om hem te kunnen starten.
Sinds 2 weken heb ik nu de fossibot f2400 LiFePO4 (lithiumijzerfosfaat) batterij / accu.
Deze accu heeft ruim 2000wh beschikbaar en schakelt binnen 8ms over wanneer de stroom uitvalt. (UPS mode)
Belangrijkste bij mijn aquarium is de opvoerpomp en een stromingspomp zodat alles door blijft draaien en er stroming in de bak is.
Met deze 2 pompen aangesloten zou die het een uurtje of 13 - 14 volhouden.
Genoeg tijd in elk geval om thuis te komen.
Heb ook de bluetti elite v2 bekeken maar uiteindelijk gekozen voor de fossibot f2400 doordat deze net iets sneller is dan de bluetti , en de prijs gunstiger was.
Ook zit er aan handige knop op om de laadsnelheid te bepalen.
Aan de voorkant vele usb aansluitingen etc en aan de zijkant 3 x ac uitgang.
Zin of onzin ?
Geen idee maar vind het zelf wel een fijne gedachte bij stroomuitval.
Staat nu nog in het meubel maar zal naast de bak uit het zicht geplaatst worden.
De werking van de display is ook via een app te bekijken.
Meer info op https://nl.fossibot.com/products/fossibot-f2400?variant=52421147328880
Alleen moet je dan wel thuis zijn om hem te kunnen starten.
Sinds 2 weken heb ik nu de fossibot f2400 LiFePO4 (lithiumijzerfosfaat) batterij / accu.
Deze accu heeft ruim 2000wh beschikbaar en schakelt binnen 8ms over wanneer de stroom uitvalt. (UPS mode)
Belangrijkste bij mijn aquarium is de opvoerpomp en een stromingspomp zodat alles door blijft draaien en er stroming in de bak is.
Met deze 2 pompen aangesloten zou die het een uurtje of 13 - 14 volhouden.
Genoeg tijd in elk geval om thuis te komen.
Heb ook de bluetti elite v2 bekeken maar uiteindelijk gekozen voor de fossibot f2400 doordat deze net iets sneller is dan de bluetti , en de prijs gunstiger was.
Ook zit er aan handige knop op om de laadsnelheid te bepalen.
Aan de voorkant vele usb aansluitingen etc en aan de zijkant 3 x ac uitgang.
Zin of onzin ?
Geen idee maar vind het zelf wel een fijne gedachte bij stroomuitval.
Staat nu nog in het meubel maar zal naast de bak uit het zicht geplaatst worden.
De werking van de display is ook via een app te bekijken.
Meer info op https://nl.fossibot.com/products/fossibot-f2400?variant=52421147328880